Már július végén megkezdi az Uniqa a Green Holidays – megalapozottan igényű – károsultjai részére az elmaradt vagy meghiúsult utazások után járó kifizetéseket úgynevezett szolgáltatási előleg formájában – közölte az Uniqa az MTI-vel szerdán. A közlemény emlékeztet: a Green Holidays Kft. a nemzetközi utazásszervezői tevékenységére az Uniqa-val kötött kezesi biztosítási szerződést, ez alapján 500 millió forint erejéig vállalt vagyoni biztosítéknyújtást a biztosító.
Az Uniqa számára egyértelművé vált a kárbejelentések alapján, hogy az igények a vállalt félmilliárd forintos keretet kimerítik. A legfontosabbnak nevezte a biztosító, hogy megállapítsa az összeg jogszerű elosztását, és a szolgáltatásuk a lehető leghamarabbi eljuttatását a károsultakhoz, így már július végén elkezdik a kártalanítást. Hangsúlyozták: elsőként minden, Magyarországra hazautazni szándékozó Törökországban szükséghelyzetbe került utas részére biztosították a hazajutás lehetőségét. Összesen 734 utast hoztak haza, 20 különböző törökországi szállodából, 3 nap alatt, 4 chartergéppel, melyeket külön erre az útra szerveztek. A hatályos jogszabályok alapján a biztosító szolgáltatása kizárólag azokra az utasokra vonatkozik, akik a Green Holidays Kft.-vel, mint utazásszervezővel kötöttek utazási szerződést, vagy a Green Holidays Kft. utazási csomagját vásárolták meg utazásközvetítőn keresztül. A biztosító kizárólag a Green Holidays Kft.-vel, mint utazásszervezővel kötött utazási szerződések esetén tud és köteles helytállni – közölték.
Mint írták, eszerint ebbe a körbe a ténylegesen a Green Holidays Kft. által utazásszervezőként összeállított, utazási csomagban értékesített utak tartoznak, ezek azok, melyek az Uniqa által vállalt kezesi biztosítási fedezet hatálya alá esnek. Az ebbe a csoportba tartozó utasok legfeljebb a megkötött utazási szerződésben szereplő összeg erejéig jogosultak az elmaradt vagy meghiúsult utazásaikkal kapcsolatban a biztosító szolgáltatását igényelni. A biztosító a kormányhivatallal való egyeztetésen elhangzottak alapján törekszik arra, hogy az ebbe a kategóriába eső, megalapozottan igényt érvényesítő utasok részére a lehető legkorábban megkezdje a kifizetéseket. Honlapjukon az adatokat folyamatosan frissítik. Az ügyfelek ezen a honlapon követhetik nyomon az 500 millió forintos keretösszeg alakulását. Céljuk, hogy mindenkinek egyértelmű legyen, pontosan mennyit és mire fordítottak. Javasolják, hogy azok a károsult utasok, akik nem a Green Holidays Kft.-vel szerződtek, és az utazási szerződésükön sem ez a kft. szerepel, mint utazásszervező, ők az utazási szerződésen/utazásközvetítői szerződésen utazásszervezőként/utazásközvetítőként feltüntetett partnertől kérjenek tájékoztatást a befizetett előlegek és részvételi díjak visszafizetéséről.
Mint arról a PestiSrácok.hu is beszámolt, a Green Holidays Kft. július 2-án, vasárnap kora este jelentette be fizetésképtelenségét. A társaság szervezésében aznap délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el. A Green Holidays honlapján vasárnap este azt közölte, hogy a társaság vagyoni biztosítékát az Uniqa Biztosító Zrt. szolgáltatja, a szükséges intézkedéseket a társaság helyett a biztosító teszi meg.
Forrás: MTI. Vezető kép: greentravel.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS