Az LMP társelnöke a havi magyar átlagbérnek megfelelő összeget is kifizet azért, hogy egy órára kibéreljen egy magánrepülőt, legalábbis a Bors számításai szerint. A szociálisan amúgy rendkívül érzékeny Hadházy Ákos imád repülni, és az sem zavarja, hogy luxushobbija milliókba kerül. Repülgetés után pedig irány a következő sajtótájékoztató, amelyen lehet krokodilkönnyeket hullatni a sok millió éhező magyar gyermekért… Hadházy a Bors cikke nyomán dühbe gurult, és perrel fenyegette meg a lapot, mert szerinte nem is költ erre a hobbijára olyan sokat.
A WC-re is valószínűleg diktafonnal közlekedő Hadházy korábban sem csinált titkot abból, hogy van egy hobbija, ami nemhogy méregdrága, de még környezetszennyező is. Hadházy Ákos imád repülőt vezetni. Nem nagy gépeket, hanem kicsiket. A Bors szerint a politikus az elmúlt években több mint húszmillió forintot költött erre a nem mindennapi luxushobbijára.
A Bors kiderítette, hogy Hadházy 2016 végéig 350 órát töltött a levegőben, ezért pedig nagyjából 17,5 millió forintot fizetett ki. Ezen felül pedig több vizsgát is letett, amelyek szintén milliókba kerültek. A Simicska Lajossal remek viszonyt ápoló politikus 2010 előtt szerezte meg a magánpilóta-engedélyt 1,5-2 millió forintért, 2015-ben pedig megkapta a kereskedelmi célú repülési engedélyt is, amelyet kétmillió forintért lehet kiváltani.
Hadházy Ákos szerdai Facebook-bejegyzésében tagadta, hogy annyit költene repülésre, mint amennyiről a lap írt. Majd azt állította, hogy a múlt hónapban ellopott pilótatáskájanak tartalmát használta fel a Bors a cikk forrásaként. Az LMP-s politikus azt ígérte, nemcsak a cikk – szerinte – hamis állításaiért, hanem a táskája ellopásért is perelni fog. (Eközben az Index is megkezdte a politikus mosdatását az ellopott naplóra hivatkozva.) Hadházy többek között azt írta:
Az, hogy repülök, nem jelent ellentmondást azzal, hogy egy zöld pártot vezetek. Az LMP természetesen nem a fejlődés ellen, hanem a fenntartható fejlődés mellett áll. A lejárató cikk ellen természetesen perelünk, mert persze hamis tényeket is bőven tartalmaz, az általuk becsült elköltött pénz – sajnos – egyáltalán nem igaz. […] A CPL és vontató jogosításom megszerzése óta pedig az őcsényi repülőklub 50 éves C-172 típusú repülőjével ingyen is tudok repülni, vitorlás vontatások vagy vendégek utaztatása esetén. Több száz milliós gépek mellett pedig maximum akkor pózoltam, amikor utasként repültem egy légitársasággal. A cikk mellékleteként beadott fotón levő gép új korában meglehetősen drága, azonban ez az oktató repülő is évtizedekkel korábban született… Kicsit vicces, hogy a kép készülte előtt kb. két órába telt, mire sikerült az egyik motort beindítani. Természetesen lopás miatt is feljelentést teszünk a cikk alapján.
Végül Hadházy azt írta, azért támadja őt a kormánysajtó, mert „mocskosul félnek”. Ezután egy kis hódmezővásárhelyezés és márki-márkozás következett, majd rövidre zárta mondandóját Hadházy „Pilóta” Ákos.
A „zöldpolitikus” még büszke is a hobbijára. Facebook-oldalát rendszeresen árasztja el olyan képekkel, amelyeken repülővel pózol. Az ATV Magánszféra című műsorában például egy Cessna 172-es típusú géppel is büszkélkedett, amelyet rendszeresen vezet, a bérleti díjakról azonban hallgatott. A lap azt írja, hogy a kisgép még az olcsóbbak közé tartozik, hiszen már 46 ezer forint plusz áfáért el lehet vinni egy órára. Hadházy Ákos azonban nem veti meg a drágább gépeket sem, hiszen egy Diamond DA-42-essel is szokott repkedni, amiért óránként 170 ezer forint plusz áfát kell kifizetni. A képviselő körülbelül 220 ezer forintot költhetett arra, hogy egy órát repüljön az egyik legkorszerűbb kétmotorossal.
Forrás: Bors, 888.hu; Vezető kép: Facebook
Facebook
Twitter
YouTube
RSS