A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tervezői pályázatot írt ki a ráckevei és a csepeli HÉV fejlesztésére és meghosszabbítására. Az építkezés legkorábban 2019-ben kezdődhet el – mondta el a vállalat kommunikációs igazgatója.
Loppert Dániel közölte, jelenleg a megvalósíthatósági tanulmány beszerzése tart. A tanulmány célja, hogy megvizsgálja a ráckevei és a csepeli HÉV fejlesztését, illetve meghosszabbítását a többi között a forgalmi adatok, a lehetséges nyomvonalak, a műszaki tartalom és a költségek figyelembevételével. Több nyomvonaltervezet is lehetséges – jelezte. A tanulmány vizsgálni fogja a ráckevei HÉV meghosszabbítását a Boráros térig, valamint a csepeli HÉV meghosszabbítását egy megállóval déli irányban. Ennek az a célja – fejtette ki Loppert Dániel –, hogy jobban bekösse a Csepel déli részén található lakótelepek közlekedését a kötöttpályás közlekedési hálózatba.
Az alapvető probléma, hogy mind mindkét vonal esetében a villamos kapcsolatok, illetve Csepel általános közlekedési kiszolgálása eléggé elmaradott, korszerűtlen, ennek fejlesztését tervezik. Vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy a 150-es, kelebiai vasútvonal összekötésével akár Flirt-szerelvényeket is lehessen erre a vonalra szállítani. Az a cél, hogy „európai színvonalú” vonatok járjanak a HÉV vonalain, mivel az egyik legnagyobb hátrány, hogy nagyon régiek a szerelvények – fűzte hozzá Loppert.
Azzal kapcsolatban, hogy több weboldalon felmerült, ebből a fejlesztésből alakulhatna ki az „5-ös metró”, Loppert Dániel úgy fogalmazott: a megvalósíthatósági tanulmány erre még nem tér ki. Az építkezés legkorábban 2019-ben kezdődhet el – közölte a kommunikációs igazgató.
MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS