Újabb változás nehezíti a fővárosi közlekedést: villamos helyett hétfőtől két hónapon át pótlóbuszok járnak a Király utca és az átépítés miatt feltúrt Széll Kálmán tér között. A fonódó villamoshálózat építése a budai forgalmat is lassítja.
Szombattól teljesen felborulhat a budapesti közlekedés rendje: az első változás, hogy március 21-én a 4-es és a 6-os villamos dél-budai végállomásától csak a Blaha Lujza térig jár, a Széll Kálmán tér és a Blaha Lujza tér között villamospótló busz viszi az utasokat.
Március 22-én ismét változik a közlekedési rend, a második módosítás viszont május közepéig marad érvényben: két hónapon át pótlóbuszok váltják a 4-es és 6-os villamosokat a Széll Kálmán tér és a Király utca között.
A Combinók ezalatt Dél- Budától csak az Oktogonig járnak, a Király utca és Oktogon közötti egy megállót viszont villamossal és pótlóbusszal is megtehetjük. Éjjelente 0 és 4 óra között a 6-os villamost teljes útvonalán pótlóbusz helyettesíti majd.
A módosításokra a fonódó villamos beruházás miatt van szükség – írja a BKK, arra kérve az utasokat, hogy május közepéig kerüljék el a Nagykörutat – a 4-es 6-os vonala helyett üljenek a 2-es metróra, az autósok pedig a Margit híd helyett pedig válasszák az Árpád hidat vagy az Erzsébet hidat.
A villamosok buszos pótlása csak fokozhatja a azt a káoszt,amit a budai közlekedési beruházások már eddig is okoztak. Pótlóbuszok járnak majd május közepéig a 4-6 os villamos helyett, az átépítés miatt feltúrt Széll Kálmán tér és a Király utca között
A Széll Kálmán tér átalakítása január 12-én kezdődött, és a tervek szerint 2016 februárjában ér véget- a járókelők ezalatt csak körülményesen juthatnak át a tér egyik oldaláról a másikra: 10 percet kell sétálniuk az 59-es és 61-es villamosok ideiglenes végállomásai között.
A fonódó villamoshálózat építése miatt már tavaly október óta lépésben halad a forgalom a Bem rakparton: a Margit híd és a Bem tér között csak kétszer egy sávon lehet közlekedni, a Bem és a Batthyány tér között pedig teljes egészében a kétirányúsított Fő utcára terelik az autókat, buszokat.
A közlekedési krízispontot a BKV utasai egy ideig a H5-ös HÉV-vel is elkerülhették, február 19-étől a BKK azonban a HÉV Batthyány téri végállomását is lezárta, szintén a budai fonódó építésére hivatkozva.
A helyi érdekű vasút ideiglenes végállomása jelenleg a Margit híd budai hídfő-megálló, ahol kézzel hajtogatják az indulási időket jelző lapokat. A közlekedési társaság szerint viszont március 22-től már újra teljes útvonalán járhat a H5-ös HÉV.
Forrás: origo.hu
Fotó: sikerado.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS