A fizetésképtelenségig eljutó Sólyom Airways újra életjelet adott magáról, pár héten belül megkaphatja a repülőgép-üzemeltetésre feljogosító engedélyt, ehhez már csak a Boeing repülőgépgyártótól kell beszereznie a szükséges műszaki dokumentációt, de a Népszabadság úgy tudja, hogy ennek árát már ki is fizették a Boeingnek. Mindez azonban csak légijármű-üzemeltetésre jogosítja fel a társaságot. Ahhoz, hogy charter- vagy menetrend szerinti járatokat indítson, a Sólyomnak milliárdos nagyságrendű összeget kell felmutatnia, amely önmagában fedezi a gép(ek) első háromhavi üzemeltetését. Arról továbbra sincs hír, hogy a társaság talált volna új befektetőt. Valamennyi pénz azonban biztosan állt a házhoz, hiszen az iparágban kész tényként említik, hogy a cég csökkentette a Budapest Airport felé fennálló tartozását, így az egyes terminálon bérelt irodáik egy részét ismét birtokba vehették.
A Népszabadság szerint ez a Sólyom azonban már másik Sólyom: nyom nélkül eltűnt a Sólyom cégbírósági irataiból az októberben színre lépett Welsz Tamás, az offshore hátterű Charity March vezetője, akit az Interpol is keres. Szintén nincs már a tulajdonosok között Vágó József, aki kezdetben vezérigazgatóként terjesztette a Sólyom nagyszabású terveit. Ő most ügyvezetőként van bejegyezve, a céget két korábbi társa, Lucsik János és Hurtyák Róbert birtokolja.
A Sólyom Airways jelenleg egy működő repülőgéppel rendelkezik, de egy másik gépet is átfestettek a Sólyom színeire. Szakmai hírek szerint jelenleg éppen a gépekbe épített hajtóművek műszaki felülvizsgálata zajlik. E két gép kaucióját és első háromhavi bérleti díját is kifizették, így ha a Sólyomnak sikerül(t) befektetőt találnia, két géppel kezdheti meg a működését.
A teljes cikk a nol.hu-n olvasható
Facebook
Twitter
YouTube
RSS