A Jobbik szerint a reklámadó bevetése ellehetetlenítette volna az összes nem állami pénzből működő sajtóorgánumot – nyilatkozta Volner János. A Jobbik frakcióvezetője a sajtónak Simicska Lajos nagyvállalkozó és fiának közelmúltbeli nyilatkozatainak stílusával kapcsolatban elmondta, Orbán Viktornak magának kell tisztáznia „azzal a barátjával, akinek ő maga vágta el nagykéssel a torkát“, ebben a Jobbiknak nincs teendője.
Volner János, az ellenzéki párt frakcióvezetője csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján úgy értékelt, akkora lett a balhé a CEU ügyében, hogy a kormány meghátrált a reklámadó tárgyalásától, így úgy tűnik, a brutális emelés nem fog bekövetkezni. Mint mondta, a kormánypárti és az egyre gyakrabban kormányzati hirdetéseket közlő MSZP-közeli sajtó kivételével minden erős médium félt az adónemtől.a
A jobbikos politikus szerint a kormány a reklámadót arra használná, hogy a nem kormányzati befolyás alatt álló, magánkézben lévő orgánumok tulajdonosait adópolitikai eszközökkel arra kényszerítsék, hogy megváljanak tulajdonuktól.
Ez felfogható egy sajtószabadság elleni támadásnak
– tette hozzá.
Volner János felidézte, hogy a 2014-ben bevezetett adónemet az Európai Bizottság megsemmisítette és 20 milliárd forint visszafizetésére kötelezte a kormányt. Ez aránytalan teherrel sújtotta az RTL Klubot, az egyetlen vezető kereskedelmi televíziót, amelyet a kormánynak még nem sikerült megszereznie – fogalmazott. Kérdésre közölte, az érintettek egyébként is fizetnek közterheket, így pártja indokolatlannak tartja a reklámadót.
Megkérdezték Simicska Lajos nagyvállalkozó és fiának közelmúltbeli nyilatkozatainak stílusáról is. Azt felelte, Orbán Viktornak magának kell tisztáznia „azzal a barátjával, akinek ő maga vágta el nagykéssel a torkát“, ebben a Jobbiknak nincs teendője. Faggatták a Jobbik plakátkampányának költségeiről is. Kifejtette, hogy annak megvalósításához folyószámlahitelt vettek fel, a plakáthelyekről pedig piaci alapon állapodtak meg.
Forrás: MTI; fotó: 444.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS