Küszöbön áll a közautó-piac robbanása, azaz a Mol Bubi autós változata, és a kedden elfogadott jogszabály alapján a BKK máris nekikezdhet a szabályozás kidolgozásának. Az üzletág felfutásában valószínűleg kulcsszerepet játszik majd a Mol, kérdés azonban, hogy milyen szerep jut a máris ilyen szolgáltatást kínáló Greengónak.
A személyszállítási törvény módosítása nyitotta meg az utat a közösségi autóbérlő rendszer előtt, lefektetve annak keretszabályait. A fővárosi közgyűlés ez alapján hatalmazhatja fel a BKK-t a részletes szabályozás kidolgozására, ami 2018 első felében meg is történik. A közösségi autóbérlés Európa tizenhat nagyvárosában vált már be, Budapesten egyelőre csak a Greengo működtet ilyet. A dolog lényege, hogy a regisztrációs díj kifizetése után máris elvihető a hozzánk legközelebb eső kocsi, amelyet telefonos alkalmazáson keresztül választhatunk ki. Az úticélnál otthagyható a jármű – valószínűleg Budapesten is ingyen parkolhatnak majd ezek a kocsik –, amelynek használata után percalapon kell fizetni.
Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója azt ígérte, hogy a közautó-rendszer nem szigetszerű lesz, hanem a Mol Bubihoz hasonlóan, integrált szolgáltatás lesz, amely megjelenik a BKK utastájékoztatásában és a Futár-rendszerben is. Az együttműködő partnercég kiléte egyelőre nem ismert – Dabóczi nem cáfolta, hogy a Mol az. Az olajcég valószínűleg a közautó-piacra gondolva sertepertélt ekkora kedvvel a közbringa-rendszer létrehozásánál, és máris bevásárolt: összeállított egy nagy autóflottát, és a kocsikra már a Mol Limo fólia is rákerült, ami a szolgáltatás neve lesz ezek szerint. Iparági háttérinformációk szerint 200 benzines és 100 elektromos Volkswagenből áll a Mol-flotta, az indulást pedig jövő év január elsejével tervezik – ugyanakkor, amikor hatályba lép a keddi törvénymódosítás. A kocsikra ragasztott matricák arról tanúskodnak, hogy 66 forintos percdíjért járnak majd a Mol Limók.
Budapesten a Greengo nevű cég kezdett először közösségi autós szolgáltatásba, és mostanra 95 elektromos autóval működik. Mihaleczky Bálint, a cég vezetője elmondta, hogy folyamatosan kapcsolatban vannak a gazdasági minisztériummal, ám aggódik, hogy kiszorulhatnak, a Molra igazított szabályozás révén. Egyelőre nem tudni, hogy az olajipari óriás a Greengóval együttműködve vagy anélkül tervezi a működést. A Mol annyit közölt, hogy a közösségiautó-piacra való belépés előkészítése zajlik, a BKK vezérigazgatója szerint pedig később dől el, hogy több cég versenyezhet a piacon, vagy monopóliumba adják ki.
forrás: index.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS