A környezetünkben olyan jelenségek játszódtak le, amelyek rendkívüli óvatosságra intenek bennünket – mondta Kásler Miklós az Életközelben legújabb részében az újraindítás nemzetközi tapasztalataival kapcsolatosan. A miniszter a beszélgetés során reagált az ellenzék által pánikkormányzásnak hívott hazai intézkedésekre, de kitért az ápolók napjának fontosságára, valamint az érettségit érintő változásokra is.
A miniszter a nemzetközi negatív példák között említette Szlovákia helyzetét, ahol az elhamarkodott döntések végeredménye az lett, hogy a feleakkora országban ugyanannyi a fertőzött, mint Magyarországon. Ugyancsak megrázta az embereket, ami Portugáliában történt. A portugál egészségügyi ellátórendszer összeomlott és olyanok a csehországi adatok is, hogy további néhány száz fertőzés esetén nem tudják ellátni a betegeket – mutatott rá az európai helyzetre.
A tárcavezető a kormány újraindítással kapcsolatos álláspontjára kitérve elmondta, hogy figyelemmel követik a járvány lefutását és az adatok gondos elemzése után időről-időre fogják eldönteni, hogy mit lehet tenni. Az ellenzék általa csak pánikkormányzásnak aposztrofált intézkedésekre úgy reagált, hogy a kormány november 11-e óta nem változtatta meg a koronavírus-járvány elleni védekezési stratégiáját, és ennek hatására mind a fertőzések, mind a kórházi ápoltak száma csökkent. Ha ezt nevezi az ellenzék pániknak, akkor ennél rosszabb Magyarországon soha ne történjen.
Az ápolók napjával kapcsolatban arról beszélt: a magyar ápolók nemcsak a társadalom folyamatos szeretetét érezhetik, hanem a folyamatosan emelkedő anyagi megbecsülést is, majd emlékeztetett, hogy 2022-ig két és félszeresére emelkedik az ápolók fizetése. Az interjúban az érettségi általános vizsgakövetelmények megújítására kitérve elmondta, hogy a nemzeti alaptanterv szellemiségének megfelelően jobban épít majd a kreativitásra. A miniszter kezdeményezésére elindított ifjú tudósok tudományos középiskolai vetélkedőjével kapcsolatban kiemelte: ebben az évben a középiskola felső osztályainak kiváló képességű diákjai a történelmi, biológiai és kémiai ismereteikről adnak számot.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Bodnár Boglárka
Facebook
Twitter
YouTube
RSS