A főváros és a kerületek kétlépcsős dugódíj bevezetésére tesznek javaslatot a kormánynak. A belső zónahatár még nem dőlt el, a külső a városhatár lenne. Utóbbi díja évi 5000 forint, a belső tarifája még kidolgozás alatt áll.
Facebook hozzászólás
A főváros és a kerületek kétlépcsős dugódíj bevezetésére tesznek javaslatot a kormánynak. A belső zónahatár még nem dőlt el, a külső a városhatár lenne. Utóbbi díja évi 5000 forint, a belső tarifája még kidolgozás alatt áll.
A gyorsított bevezetéssel Budapest elkerülhetné az unió által meglebegtetett kötelezettségszegési eljárást. Tarlós István mai sajtótájékoztatóján elismerte, hogy az unióval ez ügyben folytatott tárgyalások zátonyra futottak, Brüsszel ragaszkodik a szerződésben vállaltak teljesítéséhez. A főpolgármester egyébként úgy véli, hogy a dugódíj nem ördögtől való gondolat, hiszen kitűnő forgalomcsillapítási és befolyásolási eszköz, illetve a környezetvédelmi szempontok is érvényesíthetők ennek révén. Azt is méltányosnak gondolja, hogy az agglomerációból naponta ingázók hozzájáruljanak a fővárosi utak, illetve az általuk is részben használt közösségi közlekedés működtetéséhez.
Nem titkolja, hogy bevezetése jelentős politikai kockázatot rejt. De ez nem csak a főváros ügye, hiszen a beruházás 21 százalékban az államé. Ha az unió vétkesnek találja Budapestet, akkor pénzügyi korrekciót rendelhet el, ami többnyire a támogatás 5-20 százaléka. Ez a négyes metró esetében 9-36 milliárd forint visszafizetését jelenthetné. Ám nem elképzelhetetlen, hogy a kormány „bevállalja” az uniós bírságot. A főváros mindenesetre két héten belül választ vár a javaslataikra. A Parlament hozzájárulása nélkül ugyanis nem vezethető be a behajtási díj.
Az ellenőrzés módjának kidolgozása a BKK feladata lesz. Mivel a kapus beléptető-rendszer kiépítése és beüzemelése legalább 1-1,5 évet venne igénybe, ráadásul a felállításuk 3-4 milliárdot emésztene fel, a főváros vélhetőleg eltekint ettől és az autókat köztéri kamerákkal ellenőrizik majd. Az előre megváltott napijegyet a korábbi elképzelések szerint a BKK jegyautomatákból lehetne megvásárolni.
Forrás: nol.hu
A Gerilla Press csapatához 2013-ba kerültem belpolitikai újságíróként. Jelenleg a Pesti Mese rovatból született Nullahategy.hu kulturális magazin projektvezetőjeként Budapest belső életéről szólnak beszámolóim. A PestiSrácok.hu-n szociális és közéleti témákat dolgozom fel.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS