Újabb négy magyar élelmiszeripari cég jelenhet meg a kínai piacon, a Magyar Nemzeti Kereskedőház közreműködésével a közelmúltban mintegy 100 millió forint értékben exportáltak édességeket és bort, és a szállítások a jövőben folyamatosak lesznek.
A Kereskedőház közleménye szerint hosszas tárgyalásokat folytattak a kínai partnerrel, és magyarországi gyárlátogatást is szerveztek a megrendeléseket megelőzően. A megállapodások értelmében három édesipari cég több mint 65 tonnányi csokoládét, drazsét, kekszet és egyéb édességet szállított ki, az érintett pincészet pedig két konténer borra kapott megrendelést.
A borok és édesipari termékek mellett a magyar marhahús iránt is egyre nagyobb a kereslet, az idén már több szállítmány is érkezett Kínába. Az európai országok közül elsőként Magyarország exportálhatott marhahúst a rendkívül szigorúan szabályozott kínai piacra.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház jelenleg két kínai irodával segíti a magyar vállalkozások üzleti kapcsolatainak kialakítását. A közlemény idézi Ducsai-Oláh Zsanett vezérigazgatót, aki elmondta, hogy a kínai piacon elsősorban az élelmiszeripar, a mezőgazdaság és az agráripar, a vízipari technológiák, a szoftverfejlesztés, a tervező- és mérnöki tevékenység és a turisztikai együttműködés területén érhetnek el sikereket a magyar cégek.
MTI, kép: kereskedohaz.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS