Elindult a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) új, digitális kárbejelentője, így keddtől egy esetleges baleset után az autósok már a mobiltelefonjukon is intézhetik a baleset után a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) károk bejelentését – jelentette be Pandurics Anett, a szövetség elnöke kedden budapesti sajtótájékoztatóján.
Pandurics Anett a részletekről elmondta, hogy az e-ügyintézés egyenértékű a hagyományos, kék-sárga nyomtatványon történő bejelentéssel, de annál gyorsabb és egyszerűbb ügymenetet tesz lehetővé. A Mabisz elnöke kiemelte, hogy tavaly a biztosítási piac díjbevételei az előzetes számok alapján meghaladták az ezermilliárd forintot, ez is jelzi, hogy erőteljesen fejlődik a magyar gazdaság. A szakember hangsúlyozta: a biztosítási piacot a vagyon- és a gépjármű-biztosítások vezetik, egyúttal az ügyfelek magasabb értékű biztosítási szerződéseket kötnek. Örvendetes az is, hogy egyre bővül a nyugdíjbiztosítások száma és volumene, már több, mint háromszázezren kötöttek ilyen szerződéseket, amelyeknek alapján havonta átlagosan húszezer forintot fizetnek be az ügyfelek. Pandurics Anett elmondta: a legtöbb biztosítótársaság számára idén a legfontosabb feladat, hogy a digitalizáció eredményeit hogyan tudják beépíteni a saját ügyviteli, kárrendezési folyamataikba. Az e-kárbejelentő a Mabisz és tizenhárom tagbiztosító teljes összefogásával valósult meg, a potenciális felhasználók így többkörös előzetes beszélgetéseken, teszteken fogalmazhatták meg véleményüket a készülő applikációról.
Pandurics Anett jelezte: ma még a biztosítók túlnyomó többségben papír formátumban fogadják a kárbejelentéseket a károsultaktól. A kék-sárga bejelentő fogalma minden autós számára ismert, de nem sokan tudják felidézni, hogy valójában mit is tartalmaz. A bejelentő hibás kitöltése akár azzal is járhat, hogy a baleset vétlen részese nem, vagy csak késéssel jut hozzá a kártérítés összegéhez. A Mabisz elnöke kiemelte, hogy az új, online applikáció gyorsabb kárbejelentési folyamatot tesz lehetővé a károsultaknak. Az alkalmazás könnyen használható szerkesztő modulja segítségével a felhasználók egyszerűen készíthetik el a baleseti ábrát. A baleset típusának kiválasztása, a helyszín GPS-es meghatározása, továbbá a szerződéses adatok QR-kódos bevitele mind hozzájárulnak a gyors és egyszerű adatfelvételhez. A Mabisz szakemberei felhívták a figyelmet arra, hogy a baleset után mindkét félnek jelentkeznie kell a saját biztosítójánál. Erre a károkozónak öt nap áll rendelkezésére, a károsultnak pedig harminc napja van arra, hogy a károkozó biztosítójánál a saját kárigényét bejelentse. Az alkalmazás ezt is leegyszerűsíti, hiszen az adatok kitöltése után, ha minden érintett fél aláírta a bejelentőt, egy gombnyomással el tudják azt küldeni a helyszínről.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Lakatos Péter
Facebook
Twitter
YouTube
RSS