Különös/különleges anyáknapi érzékenyítő-videóra hívja fel a figyelmet a CitizenGO. Mint közleményükben írják, az Unilever tulajdonában álló Dove vállalat olyan reklámot forgatott, amelyben többek közt anyaként egy férfi is szerepel. A videóban megszólaló „Shea” gyermekének biológiai apja, mégis nőnek és anyának tartja magát.
A CitizenGO közleményében arról ír, az anyaság újradefiniálására irányuló törekvések, amelyek férfiakkal bővítenék az anyaság fogalmát, leértékelik az anyaságot, a nők anyai szerepben való megjelenését, illetve az apaságot is. Hozzáteszik, véleményük szerint a reklám annak a tudatos szemléletformálásnak a része, amely igyekszik elmosni a nemek közötti határokat. A CitizenGO felidézi, a Brit Orvosi Kamara például arra biztatja a tagjait, hogy a várandós nőket ne kismamáknak, hanem várandós személyeknek nevezze, így elkerülendő például a magukat férfinak tartó nők megsértését.
A Dove érzékenyítő kampányvideójában megszólaló anyák arról beszélnek, a legtöbb ember – nagymamák, nagybácsik, rokonok – felhatalmazva érzi magát arra, hogy elmondja, milyen is a jó anya. Ugyanakkor lehet valaki táncművész, állattenyésztő vagy sziklamászó és anya is egyszerre. Az anyaság fogalmának újradefiniálását legérzékletesebben mégis azon személyen keresztül érzékelteti a reklám, aki bár gyermeke biológiai apja, mégis mint anya szólal meg azt hangsúlyozván, nincs egyetlen helyes módja annak, hogyan kell jó anyának lenni. A férfi-anya a reklámban arról is beszél, a sokan értetlenkednek, hogy miért nevezi magát férfiként a gyermeke anyjának, ugyanakkor hangsúlyozza, párjával mindketten gyermekük anyjai.
A CitizenGo kampányáról bővebben itt tájékozódhat.
Forrás: CitizenGO/youtube.com; fotó:
Facebook
Twitter
YouTube
RSS