A Jaguar Cars, az ikonikus brit autógyártó úgy tűnik, rájött: akkor tudja jobban értékesíteni a termékeit, ha felszáll a woke vonatra, hiszen ez milyen jól bevált más cégek esetében is. Mekkora sikert aratott például a Bud Light annak idején, ugye? Szóval a Jaguar, haladva a korral, a legutóbbi reklámjukban autók helyett egy sokszínű, etnikailag változatos és látszólag mentálisan sérült csoportot mutat be, akik furcsa ruhadarabokban hiszik azt, hogy menő vagy jó, amit csinálnak.
Legyél kitörő. Élj élénken. Töröld az átlagost. Döntsd le a sablonokat. Ne másolj. Jaguar.
– harsogják a reklám szlogenjei, miközben egyetlen autó sem jelenik meg a videóban.
Ez azért problémás, mert elvileg egy autóreklámról van szó. Az új modellek bemutatása azonban későbbre marad, de szinte biztos, hogy valami nagyon undorító autót sikerült összehozni a woke elmebaj jegyében.
A reklámot természetesen rengetegen utálták, sokan kommenteltek is rá. Lehet, hogy éppen ez – a polgárpukkasztás – volt a cél, hiszen provokálni manapság annyira vagány.
Viszont hozzászólt Elon Musk is, akinek Tesla nevű cége épp most éri el az ezer milliárd dolláros piaci értéket, szóval talán van némi rálátása a témára.
Autókat árultok?
– kérdezte Musk szúrós iróniával.
„Igen. Szívesen meg is mutatnánk. Gyere el hozzánk egy teára Miamiban december 2-án. Üdvözlettel: Jaguar
– érkezett a válasz a Jaguar részéről.
A kommentek tanúsága szerint ez a meghívás azonban nem sokakat győzött meg.
Copy nothing. #Jaguar pic.twitter.com/BfVhc3l09B
— Jaguar (@Jaguar) November 19, 2024
A Jaguar egyébként egy történelmileg fontos márka, amelyet most a woke kultúra fenyeget. A cég 1922-ben alakult Swallow Sidecar Company néven, eredetileg motorkerékpár-oldalkocsikat gyártott, majd később áttért az autókra. Az 1935-ben bemutatott Jaguar név és az olyan legendás modellek, mint az E-Type – a világ egyik legszebb autójának tartott típus – generációkon átívelő hírnevet hoztak a márkának.
Jelenleg a Jaguar komoly átalakulás előtt áll: elhagyják a hagyományos benzinmotorokat, és teljesen elektromos hajtásláncokra váltanak. Úgy tűnik azonban, hogy a modernitás jegyében nemcsak a technológia, hanem a marketing is új irányt vett.
Mondjuk a Tesla is elektromos autókat gyárt, mégsem hirdet transzneműekkel, de lehet, hogy ők csinálják rosszul… Bár a számok nem ezt mutatják.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS