A magyarországi baloldal soha nem látott külföldi támogatással indult neki az idei választásnak. Az ölükbe gurult dollárokból pedig jutott mindenre: gyűlöletkampányra, lejárató cikkekre, és meglehetősen kétes hirdetésekre. A Tűzfalcsoport utána járt, hogy mire is költötték a “jószívű adakozók mikroadományait”.
A Tűzfalcsoport megnézte, hogy a választási kampányban az amerikai dollárokkal kitömött baloldal és holdudvara mire is költötte az adakozók „pénzadományait”. Kiderült, hogy több száz gyanús, a Google által leszedett hirdetésre és a jobboldal lejáratásra verték el Sorosék pénzét. Miután kiderült, hogy az idei baloldali kampányt Amerikából finanszírozták a baloldali sajtót leszámítva mindenkit elkezdett foglalkoztatni két kérdés.
1. Kik voltak azok a lelkes amerikai „civilek” akik összedobták MZP-nek, Karácsonynak és Gyurcsánynak azt a 3 milliárd forintot,2. illetve a fent megnevezett politikus urak mire is költötték a pénzt?
Több mint egymilliárd forint a DK-közeli Ezalényeg.hu kiadójánál, az Oraculum 2020. Kft.-nél kötött ki, közel 150 millió forint a Bajnai Gordon-féle DatAdat cégcsoporthoz került, hárommillió forint pedig a Gemius Hungary Kft.-hezvándorolt. Azonban az nincs még teljesen felgöngyölítve, hogy mire is költötték a baloldali politikusok az amerikai jótét lelkek pénzét. Az MZP által közzétett beszámolóból annyit tudunk, hogy 530 millió ment Facebook-hirdetésekre, 97 millió buszoztatásra, 290 millió robocall– és SMS-kampányokra, marketingre 145 milliót költöttek, egyéb reklámokra 52 milliót, tollakra 44 milliót, szórólapokra 76 milliót, óriásplakátokra 87 milliót, újságokra 117 milliót, egyéb szóróranyagokra 24 milliót szortak el.
Az MZP-féle elszámolásban a Google hirdetési soron meglepően kis összeg szerepel, ezért a portál utánajárt részleteiben, hogy milyen hirdetéseket adtak fel. Kiderült, hogy a kettő nemigazán van összhangban.
Itt két sort látunk, 140 012 forint értékű kiadást. A Google felületén viszont „kicsit más” adatokkal találkozunk. Azt látjuk, hogy a Mindenki Magyarországért Mozgalom a választásokig összesen 535 500 eurót költött el, ami mai árfolyamon számolva úgy 215 millió forint. A különbség természetesen abból adódik, hogy az MZP-féle elszámolásban nincs benne az, hogy mennyit költöttek konkrétan a választási időszakban hirdetésekre, csupán a választás utáni időszakot tüntették fel, ami kérdéseket vet fel. Éppen ezért a portál, csak és kizárólag a Google saját hirdetési rendszerére támaszkodott összeállításában, amely mindenképpen hitelesebb és pontosabb is, mint a baloldal elszámolása.
Először is, ami az MMM internetes kampányában feltűnik, hogy a Google rengeteg reklámot kénytelen volt eltávolítani, mert egész egyszerűen sértették a cég hirdetési irányelveit. Tehát a sok marketing-tanácsadó munkája némiképp felesleges volt. Külön megmosolyogtató azt is látni, hogy a baloldal közös ellenzéki-miniszterelnök jelöltje úgy hirdette magát az interneten, mint keresztény konzervatív politikus. De az erdélyi, magyar testvéreink szókapcsolattal is bepróbálkozott. Ez annak fényében különösen érdekes, hogy Gyurcsány ennek a szöges ellentétével turnézik évek óta. Többek között azzal, hogy a kettős állampolgárság intézményét felül kell vizsgálni, az erdélyiek szavazati jogát pedig át kell gondolni. Míg Márki-Zay Péter szavazásra buzdított, addig az amerikai dollárokkal jócskán kitömött Ezalényeg (Oraculum 2020 Kft.) masszívan tolta a gyűlöletpropagandát. Nekik is sikerült eltapsolni 200 ezer eurót, ami mai árfolyamon úgy nagyjából 80 millió forint.
Az Ezalényeg leginkább Paksot akarta leállítani (milyen nagy hiba lett volna, hiszen az ország teljes mértékben kiszolgáltatott lenne a piacnak, hiszen az elektromos áram egy jó részét a paksi erőműben állítják elő), több száz kampányt meghirdetve még a választások előtt. Valamilyen rejtélyes oknál fogva több százezer forintért hirdették videókban Pulai Andrást is, a baloldalhoz köthető Publicus Intézet vezetőjét. De ezeken túl is találni még sok más érdekességet. A Juhász Péterhez köthető KözösÜgyünk Kft. nevű cég is valami rejtélyes oknál fogva úgy gondolta, hogy el kell költenie 71 ezer eurót (2022. jan. 1. – ápr. 3. között) Google hirdetésekre. Hogy Juhász Péternek, miből volt erre pénze, azt nem tudni, de az biztos, hogy valami bűzlik a volt politikus háza táján. Sőt az is felettébb gyanús, hogy a budapesti politikában aktív ex-politikus a kampányban élénk érdeklődést mutatott a vidéki jelöltek iránt.
Végezzünk egy gyors számítást, tehát 2022 január és áprilisa között az: MMM – 492 600 eurót, Oraculum 2020 Kft. – 137 350 eurót, a Juhász Péter féle Közösügyünk – 71 000 eurót, a Gyurcsány vezette Demokratikus Koalíció – 3 500 eurót, a Jobbik – 11 100 eurót, az MSZP – 900 eurót, az LMP – 6 500 eurót hirdetett. (Természtesen a millió másik ellenzéki leágazást most nem számoljuk.) Így összesen kapunk: 583 600 eurót, ami mai árfolyamon számolva több, mint 220 millió forint. Lassan-lassan kezd összeállni a kép, hogy mire is költötte a baloldal az amerikaiaktól kapott dollármilliókat. Sőt, az is kezd kirajzolódni, hogy melyik ellenzéki szereplőknél landolhattak a legvaskosabb összegek.
Forrás: Tűzfalcsoport; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok
Facebook
Twitter
YouTube
RSS