Nem akármilyen alpári kampányt gyártott Geszti Péter 2002-ben az SZDSZ köpönyege alatt az első Orbán-kormány ellen. Tizenkét év után a nemzeti együttműködés busás hálája sem marad el: jól jönnek neki az NKA-százezrek, illetve az Andy Vajna-féle Magyar Nemzeti Filmalaptól behulló milliók, amely mellett nem átall Geszti arról beszélni: ebben az országban most olyan állapotok vannak, ahol nem ildomos szinte megszólalni sem – írja a Magyar Nemzet.
„Ebben az országban most jobb, ha befogod a szádat” – kiáltotta világgá Geszti Péter alig másfél hónappal ezelőtt a Hvg.hu hasábjain. Geszti Péter minden időben – a szónak szigorúan csak átvitt értelmében – aprópénzre váltotta a lehetőségeit. A napokban ismertté vált, hogy Geszti a Nemzeti Kulturális Alaptól (NKA) begereblyézett 800 ezer forintot dalszövegírásért, miközben az Andy Vajna által vezetett Magyar Nemzeti Filmalap marketingeseként dolgozik évente 6 millió forintos apanázsért – és ez még mindig nem volt neki elég, munkáltatójánál pályázott producerként, és nyert is mintegy 7,5 milliót – szögezte le a lap.
A lap szerint a nemzeti együttműködés rendszerének két emblematikus intézménye mintha Geszti Péternek a nemzetért tett korábbi „erőfeszítéseit hálálná meg” a nagyvonalú gesztusokkal busás juttatások formájában: a 2002-es tavaszi választási kampány során kulcsszerepe volt a Geszti-gépezetnek az Orbán-kormány megbuktatásában. Ismert az a tény is, az egykori tévés műsorvezető, rapper és szövegíró Geszti az ezredfordulóra igen keresett marketingszakemberré és „kreatívvá” vált, ebbéli minőségében kereste meg őt az első Orbán-kabinet útszéli lejáratásában tobzódó SZDSZ. Kuncze pártelnök akkor kamionra szállt, és indult a nagy „SZDSZ-turné”. A párt hiába hevert romokban a 2002-es tavaszi kampány idején, a médiakapcsolatok rendben voltak, és a fiatalok tömegeit a tenyeréből etető Geszti is ott volt a soraikban. A választás előtti hetekben aztán megjelent a telekakilt narancssárga pelenka, amitől Kuncze Gábor szabadítja meg a gőgicsélő csecsemőt. Jött a látást, hallást és szólást akadályozó narancs, a „narancsuralmazás” – Geszti kedvelt eszközei a szójátékok –, a „Fidesz = MIÉP light – Haverok, buli, junta” diktatúrázós fantásdoboz, és a más metaforákban is megjelent, a radikálisok és a Fidesz összeboronálásával való kéjes riogatás – emlékeztetett a Magyar Nemzet.
Geszti zászlóra tűzte a „Lop STOP” jelszavát is (ezzel rohangált az egész párt mindenféle kampányrendezvényeken). Gesztiék már a 2002-es kampány korai szakaszában elővették Kövér Lászlót, aki egy óriásplakáton vigyorgott Orbán Viktor társaságában a Reszkessetek, betörők! című film ismert főszereplője mögött. És jöttek, jöttek sorban a provokatív plakátok Geszti agyából – például egy választásra buzdító leszbikus pár –, amelyek terjesztését a párt a Soros Alapítvány segítségével oldotta meg. A kampány hajrájára maradt Geszti újabb nagy dobása: Kövér László kifacsart „köteles” beszédére válaszul a fiatal SZDSZ-esek SMS-hadjárattal szerveztek órák alatt 20 ezres tüntetést. A kampány egésze pedig teljesítette a hármas célt: az SZDSZ a parlamentbe került, Orbán kormányát leváltották, a MIÉP-et pedig kiszorították a Tisztelt Házból. Geszti Péter az utóbbi években egy lépéssel távolabb áll a pártpolitikától, de csak azért, hogy egy bő évtized után megtalálja őt a „nemzet hálája” egy-egy filmalapos köldökzsinór vagy tetemes NKA-összegek formájában – tették hozzá.
A teljes cikk itt megtalálható.
Fotó: life.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS