Az utasokat szállító vonatok is birtokba vették ma reggeltől Budapest új vasúti hídját. A célunk épp az, hogy Kőbánya-Kispesttől Kelenföldön át Székesfehérvárra tartó vonatokból több legyen, sűrűbben, csúcsidőben hét-nyolc percenként járjanak a Budapestet átszelő elővárosi vonatok (a mai félóránkénti közlekedés helyett) a keleti és a nyugati agglomeráció között, összekapcsolva Budapest elővárosait, külső és belső kerületeit – olvasható Vitézy Dávid Facebook-bejegyzésében.
A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója arról is beszámolt, hogy épül a harmadik vágány a hídon, és a harmadik, néhol negyedik vágány végig a Déli Körvasúton, azért, hogy a vonatok több helyen tudjanak megállni és kapcsolódni Budapest közlekedési rendszeréhez.
Ezért épül három új megálló Budapesten a körvasúton, a híd két oldalán Budán és Pesten, illetve az Üllői út keresztezésénél. Az új megállókkal a vonatok kapcsolódnak majd az 1-es és 2-es villamosokhoz, a rakparton meghosszabbított Budai Fonódó villamoshálózathoz, a belváros felé meghosszabbítandó H6-os ráckevei és H7-es csepeli hévhez, valamint az M3-as metróhoz is
– részletezte a fejlesztést, amelyről több fotót is feltöltött a közösségi oldalára.
Forrás: Facebook; Fotó: Nyitrai Dávid/BFK
Facebook
Twitter
YouTube
RSS