Matolcsy Ádám azt sem tartja kizártnak, hogy a cégcsoporton belül baloldaliak megszólítására is létrehoznak egy brandet
Továbbra is konzervatív polgári hangvételű lesz az Origo – jelentette ki a több internetes kiadványt, levelezőrendszert, videomegosztót üzemeltető New Wave Media Group Zrt. új tulajdonosa, Matolcsy Ádám a Magyar Időknek adott interjúban. Kiderült:nem tervez létszámleépítést, a vezetőket is megtartja, és persze arra is számít, hogy Matolcsy György jegybankelnök fiaként a támadások kereszttüzébe kerül.
A Matolcsy Ádám vezette Magyar Stratégiai Zrt. vette meg a korábbi New Wave Media és Origo Media portfólió egyesítéséből tavasszal létrejött New Wave Media Group Zrt.-t. Matolcsy Ádám a Magyar Időknek elmondta: sokféle vállalkozásban vett és már tizennyolc évesen az informatikai végzettségű bátyámmal közösen működtetett egy céget. Nullszaldós céget vettek meg, és azóta százhúsz dolgozóval nagy exportsikerekkel működik a több mint százéves üzem. A lapnak azt is elárulta, hogy nagyon figyeltek arra, hogy ne induljanak olyan közbeszerzésen, amely miatt támadható a Matolcsy név. Éppen azért nem koncentráltak a belföldi piacra, termékeik nyolcvan százaléka exportra ment. Az Origót is tulajdonló New Wave Media Group Zrt.-t Száraz Istvántól a vállalkozásai által termelt jövedelemből tudta megvásárolni.
Pénzügyileg ez a vételár kifizetésével, de főként nagymértékű hitelek átvállalásából áll. A hitel átvállalásánál nemcsak a termék a fedezet, hanem eddigi életem munkája, az összes cégem, ingatlanaim, szóval minden.A New Wave Media Group Zrt.-nek több hitele is van, amelynek egy része növekedési bankos hitel. Így azokat én fizetem tovább.
Matolcsy Ádám elárulta: alapvetően régóta érdekli a média világa. A tizenhárom brandből álló csoportra nemcsak médiacégként tekint, hanem technológiai vállalkozásként is. Mint mondja: amit azon a médiacímlapon látnak az emberek, ahová az újságírók a tartalmat gyártják, az a jéghegy csúcsa. Amögött egy rendkívül komplex IT-rendszer épül, sok beszállítóval. Domináns a céghálóban a Freemail e-mail-szolgáltató rendszer és a Videa videomegosztó oldal is. Technológiapiaci területen a társaságban hatalmas potenciál van. Kiemeli: az Origo a csoport legdominánsabb hírsite-ja. Míg az összes brand naponta átlagosan mintegy 1,2 millió embert ér el, az Origo önmagában négyszázezret.
Az ellenzéki médiumok beállították az Origót úgynevezett propagandaportálnak, amit én egyszerűen a konkurensek lejáratási kísérletének tartok. Az Origót én nem tartom propagandaoldalnak. Az alapító-tulajdonos idején olyannyira kimért hangvételű oldal volt, amihez képest bármiféle elmozdulás heves reakciókat váltott volna és váltott is ki. Az oldalnak az utóbbi időben kezdett kialakulni egy határozott arcéle, amely elkötelezett olvasótábort hozott magával, és én ezt szeretném továbbépíteni. Konzervatív, polgári hangvételű lap működtetését tervezem. Az online médiapiac arról szól, hogy minél több látogató, olvasó van, annál drágábban lehet hirdetési felületet értékesíteni, annál jobb tartalmat lehet készíteni, és annál nyereségesebb a vállalkozás. Azt sem tartom kizártnak, hogy a cégcsoporton belül baloldaliak megszólítására is létrehozunk egy brandet.”
Matolcsy Ádám hangsúlyozza: nem tervez személycseréket, a cégnél dolgozó kollégákról eddig szinte csak pozitív visszajelzéseket kapott.
Arról, hogy a VS megszűnik-e, valamint a teljes interjút a Magyar Időkben olvashatja el.
PS/Magyar Idők, Fotó: Mirkó István
Facebook
Twitter
YouTube
RSS