Még tart a műszaki mentés a Keleti pályaudvarnál, ahol vasárnap este kisiklott egy InterCity. A baleset a Kolozsvár-Budapest között közlekedő vonattal történt és akadályozza a pályaudvar teljes forgalmát. A Mávinform éjjel 2-kor közölte, hogy folyamatos a műszaki mentés, a főpályaudvar bizonytalan ideig nem indít és nem fogad vonatokat. A történtek miatt a teljes forgalmi rendet átszervezték. Az előzmények, a kisiklás okai egyelőre nem ismertek. A közlekedési és építési miniszter éppen a minap a Tranziton beszélt arról, hogy ötpontos vasúti közlekedést érintő fejlesztési, beszerzési tervet tett le a kormány asztalára. Számos beruházás terve egyébként csak a forrásokra vár, de Lázár szerint az Unió nem akarja odaadni a Magyarországnak járó pénzt.
Vasárnap este a Kolozsvár felől Budapestre tartó Claudiopolis InterCity (IC 74) kisiklott a Keleti pályaudvar közelében, akadályozva a főpályaudvar forgalmát. A baleset miatt a Keleti pályaudvart érintő vasútvonalakon korlátozásokra, jelentős késésekre, vonatkimaradásokra kell számítani. Az elővárosi és távolsági vonatok is más budapesti állomásokról indulnak vissza
Természetesen senki nem tudhatja még, hogy mi történt pontosan a Keletiben ma este, és mi okozta a kolozsvári InterCity kisiklását. Az viszont biztos, hogy sokkal nagyobb baj is lehetett volna ebből, ha a két vonat össze is ütközik a kisiklás következtében – ez nem perceken, hanem csak másodperceken múlt. Az biztos, hogy itt most a cinikusan vigyorogva másokra mutogatás, beszólogatás és a klímaváltozásra hivatkozás kevés lesz
-írta a Facebookon Vitézy megjegyezte, hogy mindhárom budapesti fejpályaudvar és az oda vezető vasúti infrastruktúra rémes állapotban van, ezért is született két éve a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia és abból számos beruházás terve.
Vitézy Dávid rámutatott, hogy tervezett beruházások, beszerzések elmaradtak, azokat Lázár János leállította. A kisiklott IC-ről megjegyezte, hogy a kocsik klíma nélküli fapados kocsik voltak, ami szerinte megengedhetetlen.
Lázár János közlekedési és építési miniszter ennek kapcsán, még a Tranziton azt mondta, hogy 700 milliárd forint uniós támogatásra várnak, de meglátása szerint Brüsszel nem akar Magyarországnak fizetni. Az intézkedési tervek, fejlesztések, beszerzések javaslatai készen vannak, azokat 5 pontba szedve nemrég Lázár János letette a kormány asztalára. Vagyis számos fejlesztés csúszásának az egyetlen oka az, hogy az Európai Unió jogtalanul visszatartja a hazánknak járó forrásokat.
A vasárnap esti balesetről a miniszter egyelőre nem szólalt meg. A hétfői napon a következő változások vannak érvényben:
Frissítés 07.12:
A Keleti pályaudvar – bizonytalan ideig – nem indít és nem fogad vonatokat a vasárnap esti baleset miatt, a vonatok más budapesti állomásokra érkeznek és onnan indulnak – közölte hétfő reggel a Mávinform az MTI-vel. A közlemény szerint ezért hosszabb eljutási időre kell számítani.
Továbbra is tart a műszaki mentés a baleset helyszínén. A szakemberek folyamatosan végzik a kisiklott kocsik visszaemelését, hogy mielőbb megindulhasson a forgalom. Ismertetésük szerint a vasúti jegyek érvényesek az M2-es, M4-es metró és a H8-as HÉV teljes vonalán, valamint Kőbánya felső állomás eléréséhez a 23-as és 24-es villamoson a Keleti pályaudvar és az Orczy tér között, a 37-es és 37A villamoson a Magdolna utca és Kőbánya felső vasútállomás között, Rákos vasútállomás eléréséhez az Örs vezér terétől a 97E, 161-es, 161E, 168E, 169E buszon (a 97E és a 169E járat is megáll Rákosnál).
Pótlóbuszok közlekednek a Keleti pályaudvar (Kerepesi úti buszvégállomás) – Kőbánya felső (Albertirsai út) – Rákos vasútállomás szakaszon. A buszok folyamatosan indulnak.
A változás érint számos vasútvonalat; ezekről a Mávinform oldalán tájékozódhatnak az utasok: https://www.mavcsoport.hu/mavinform/jelentos-korlatozas-keleti-palyaudvarnal-0
Facebook
Twitter
YouTube
RSS