Ügyfél-tájékoztatási hiányosságok miatt 14 millió forintos bírságot szabott ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a Wáberer Biztosítóra – írja azenpenzem.hu. Az elmarasztalásra átfogó vizsgálat után került sor. A dolgot több dolog is igen pikánssá teszi.
Áll a bál a takarékszövetkezeti integráció körül, amiben meghatározó szerepet játszik Spéder Zoltán bankja, az FHB. A felügyeleti hatóság a napokban megbírságolta az FHB Bankot félrevezető információk közzé tétele miatt, és személyi felelősségre vonást is kilátásba helyezett. Ma egy újabb milliárdos egyik érdekeltségét büntették meg. A jegybank tudatta, hogy átfogó vizsgálatot végzett a Wáberer Hungária Biztosítónál. Egyebek közt megállapították, hogy a biztosító az ügyfél-tájékoztatáshoz használt dokumentumaiban a jogszabályváltozásokat jelentős késedelemmel vagy egyáltalán nem vezette át. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződésekkel kapcsolatos tájékoztatókat, értesítőket – például a díjfelszólítást, törlésértesítőt – számos esetben határidőn túl küldte meg az ügyfelei részére, illetve panaszkezelése több szempontból sem felelt meg a jogszabályi előírásoknak.
Hiányosságokat talált a jegybank a biztosítási szerződések egyes tartalmi elemei kapcsán, s problémát jelentett az is, hogy a szerződés-nyilvántartó rendszer az ügyfélküldemények postázási dátumát az egyes szerződéseknél nem tartotta nyilván ellenőrizhető és kereshető módon. A Wáberer biztosító nyilvántartásából az ügyfél nyilatkozatának tartalma és beérkezésének ideje alapján nem állapítható meg mindenkor az sem, hogy a biztosító határidőben válaszolt-e a kárigényre. Problémák merültek fel a biztosító szervezeti és működési szabályzatával, call centerének informatikai működésével és a számlarenddel kapcsolatban is. Az MNB mindezek nyomán határozatában kötelezte a Wáberer biztosítót, hogy szeptember 30-ig adjon számot a feltárt hiányosságok kijavításáról, továbbá 7-7 millió forint felügyeleti, illetve fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott a biztosítóra. Utóbbi kapcsán – a vizsgálat egyenként nem jelentős fogyasztóvédelmi megállapításait összességükben is értékelve – súlyosító tényező volt, hogy a biztosító nem fordított kellő figyelmet a jogszabályok átültetésére, illetve a feltárt hiányosságok fokozták a biztosító és ügyfelei között eleve fennálló információs aszimmetriát. A felügyeleti hatóság hangsúlyozta azt is, hogy az MNB által feltárt hiányosságok nem veszélyeztetik a biztosító megbízható működését.
Forrás:MTI/azenpenzem.hu/Fotó: hvg
Facebook
Twitter
YouTube
RSS