A MagyarIdők.hu arról ír, a 4-es metró beruházásánál a BKV igazgatósága csak a tízmilliárd forintot meghaladó tenderek ügyében dönthetett, az ennél alacsonyabb összegű, de még mindig sok tízmilliárdos szerződésekről a cég szűk vezetése határozhatott. A portál hozzáteszi, a politikai utasítások óriási költségnövekedést okoztak.
A MagyarIdők.hu arról ír, a BKV igazgatóságnak a tízmilliárd forintot meghaladó, a 4-es metróhoz kapcsolódó tenderek esetében volt döntési jogköre, ez alatt a szerződésekről a BKV menedzsmentje döntött. Garadnai András, a BKV Zrt. igazgatóságnak egykori tagja a metrókorrupciót vizsgáló munkacsoport hétfői meghallgatásán arról beszélt, emlékezete szerint a főváros nyomására az ellenőrző mérnöki szerepet egy ideig a feladatra teljesen alkalmatlan BKV felügyelőbizottság látta el. Arról is beszélt, nem tudott arról, hogy a metrókocsik szállításában érdekelt Alstom tanácsadóként, sikerdíj fejében Medgyessy Péter volt szocialista miniszterelnök családi cégét bízta meg.
Derzsi András egykori igazgatósági tag a meghallgatáson arról beszélt, egy 2004-es vizsgálat szerint a többletköltségek műszakilag indokoltak voltak, az elszámolása és a döntési kompetenciák azonban nem voltak rendben. Problémásnak tartotta azt is, hogy nem volt fővállalkozója a több mint 400 milliárd forintos projektnek. Mint arról a MagyarIdők.hu beszámolt, Borbély Lénárd, a munkacsoport elnöke nagyon furcsa eljárásnak nevezte, hogy a főváros döntése nyomán bevezették a Garadnai András által említett tízmilliárd forintos értékhatárt. Hozzátette, úgy tűnik, Demszky Gábor korábbi szabad demokrata főpolgármester köreiből vagy egyenesen tőle „érkezhetett ez az ukáz”.
Teljes cikk itt olvasható.
Forrás: MagyarIdők.hu; fotó: origo.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS