Füstöt jelzett a csütörtökön a Földközi-tenger felett eltűnt egyiptomi repülőgépről az úgynevezett ACARS adattovábbító rendszer. Az adatok szerint a füstöt a pilótafülkéhez közeli mosdóból jelezte egy érzékelő percekkel azelőtt, hogy a repülőgép eltűnt a földi radarokról – értesült a CNN.
Az ACARS (Aircraft Communications Addressing and Reporting System) a repülés alatt folyamatosan küldi az adatokat a földi légiirányításnak a gép rendszereinek működéséről, illetve esetleges meghibásodásáról. Az egyiptomi repülőről hibaüzenet érkezett a pilótafülke ablakának légtelenítő berendezéséről, és egy másik füstjelző is működésbe lépett.
Szakértők szerint mindezek fényében egyre valószínűbb, hogy műszaki hiba okozhatta a Franciaországban gyártott Airbus-A320-as típusú utasszállító repülőgép katasztrófáját. Bár pénteken az egyiptomi haditengerészet megtalálta a repülő néhány roncsdarabját, emberi testrészeket és néhány poggyászt a Földközi-tengerben 290 kilométerre északra Alexandria városától, ezek még nem elegendőek ahhoz, hogy ki lehessen deríteni, mi okozta a tragédiát. A gép fekete dobozait még keresik: az egyiptomi haditengerészet mintegy 13 ezer négyzetkilométeres területet fésül át tüzetesen, de ha nincs eredmény, akkor kiterjesztheti a keresést.
Seríf Fathi egyiptomi légi közlekedési miniszter korábban úgy fogalmazott, hogy semmilyen lehetőséget nem zárnak ki, terrortámadásét sem, és utóbbinak nagyobb a valószínűsége, mint hogy műszaki hiba okozta a katasztrófát. Két nappal a tragédia után még egyetlen terrorszervezet sem jelentkezett elkövetőként, és az utaslistán a nyomozók nem találtak terroristagyanús, vagy terrorszervezettel valószínűsíthetően kapcsolatban álló személyt.
Forrás: MTI
Fotó: hu.wikipedia.org
Facebook
Twitter
YouTube
RSS