Nagy botrányt kavart a közbeszédben Somkuti Bálint mai Facebook-bejegyzése, a helyes értelmezés azonban talán egyszerűbb mint hinnénk. Ami mindenképpen egyértelmű: aki a túlerővel szembeszáll, az hős, s amint a Nemzeti Emlékezet Bizottsága elnökhelyettese portálunknak adott korábbi interjújában erre rá is világított, ’56 hősei úgy hitték, van értelme a küzdelemnek, ezért bár felismerték, hogy harcuk reménytelen, mégis kitartottak. A Szuverenitásvédelmi Hivatal a bejegyzést követően menesztette hivatalából Somkuti Bálintot.
Somkuti Bálint mai bejegyzése többeket kiakasztott ma, a biztonságpolitikai szakértő azt írta közösségi oldalán, hogy “aki a túlerőt nem ismeri fel, az nem elsősorban hős, hanem bolond! Dicsőség a hősöknek!” Az összetett mondatok értelmezése mindig problémás, de nézzük meg, hogy mire gondolhatott a biztonságpolitikai szakértő, akinek munkásságát ismerve a legkevésbé sem hinnénk, hogy lebolondozná a forradalom hőseit. Akik a túlerőt nem ismerik fel, valóban bolondok. Akik viszont felismerik, mégis szembe szállnak vele, azok hősök. Így már lényegesen más a szövegkörnyezet, talán ennyi kiegészítés még belefért volna, hogy egyértelműbb legyen.
A botrány kirobbanását követően nem sokkal a Szuverenitásvédelmi Hivatal menesztette alkalmazásából a biztonságpolitikai szakértőt. Erről a hivatalos közösségi oldalán számolt be az intézet.
Hősök és kitartás
Amint arra Máthé Áron történész portálunknak adott interjújában kitért, a november 4-i támadás hideg zuhanyként érte az országot. Nem azért, mert ne lettek volna információk az újabb és újabb szovjet csapatok érkezéséről, hanem azért, mert az emberek hinni akartak a csodában – hiszen az egész addigi történet maga volt a csoda. Az ENSZ szavazás eredményét hallva az emberek szabadjára engedték tomboló örömüket. Megölelnek megcsókolnak. Arról beszélgetnek, hogy mennyi időbe telhet, amíg a repülő ideér New Yorkból az ENSZ küldöttséggel.
Az ígéretek, a nemzetközi visszhang azzal kecsegtette a magyarokat, hogy az 1956-os forradalom nyertes lehet. Aztán bejöttek a szovjet csapatok, és a világ elfordult tőlünk.
Namost, hogy volt-e értelme? Bocsánat a szójátékért: ez egy értelmetlen kérdés. Senki nem gondolkozott ezen, hacsaknem az idősebb, keleti frontot megjárt veteránok, akik óvták a fiatalokat a felesleges véráldozattól. Mások egy-egy sortűz után azért óvtak a felfegyverkezéstől, mert attól féltek, hogy a feldühödött tömeg jogos bosszúhadjáratba kezd a kommunisták, ávósok ellen. De, ismétlem, igazából ez a kérdés, hogy „,van-e értelme”, nem érdekelt senkit. Mindenki meg akart szabadulni a diktatúrától, attól a rémálomtól. Csinálták, amit a szívük diktált – nem lehetett másként
– fogalmazott a Nemzeti Emlékezet Bizottság elnökhelyettese. Egyértelmű tehát, hogy a forradalmárok felismerték a túlerőt, az esélytelenséget, ennek ellenér néztek szembe azzal.
A forradalom ugyanis nem eladó semmi áron!
Nagy János, a a Miniszterelnöki Irodát vezető államtitkár a szovjet csapatok bevonulásának napján tartott megemlékezésen a hősökre emlékezve kijelentette:
1956-ban “nem a liberális reformkommunisták lázadtak föl a keményvonalas sztálinista kommunisták ellen, és nem is a nyugati titkosszolgálatok tettek kísérletet a Szovjetunió meggyengítésére a magyar véren. Akkor az egész magyar nemzet ált egy emberként talpra, és mondta azt, hogy elég volt. Hiába próbálkoznak ma Brüsszelben, Washingtonban vagy Moszkvában, 1956 fényében minden elhalványul, és hamisan csengenek azok a szónoklatok, amelyek a pesti srácok vagányságát a szomszédunkban zajló szláv testvérháborúval vetik össze!
Fotó: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok
dr. Kolompár G.
2024-11-04 at 20:17
rosszkor, rossz helyen…
Lacus
2024-11-04 at 20:15
Somkuti volt az egyik legjobb elemző, az ukránok esetében is mindig tökéletes meglátással bírt azt értelmesen elmondva. Ezért is csodálkozom az elszólásán. Szerintem csak azért menesztették, hogy a libsi globalisták azonnali támadásának vitorlájából kifogják a szelet. Kárpáti nem oly rég az energiaárak kapcsán elszólta magát a lakhelyét illetően ami nem Magyarország. Mint mondta ahol ő van ott állandóan jó meleg van. Vélelmezem 56-ban disszidált, így érthető a szovjetgyűlölete amit kever a mai Oroszországgal.
dr. Kolompár G.
2024-11-04 at 20:14
Magyarországom már a harmadik halálok hősnek lenni. Ennél több már csak “művészből van, de ők sokáig élnek – belőlünk.
Engem legfeljebb csak a felségem rúghat ki, ezért elmondom, hogy Somkuti nem mondott butaságot. Az ötvenhat után kivégzettek 90-a elbujdokolt volna, ha előre tudja, hogy koholt vádak alapján megölik. Ők 56 ÁLDOZATAI, de nem hősök. Nem szándékosan, tudatosan áldozták fel az életüket. De ezen az alapon a sortüzek sok-sok áldozata is hős lenne, mert szerencsétlenek támogatták a forradalom eszmélyét. Minden ártatlanul megölt ember megérdemli, hogy kegyelettel emlékezzenek róla, ha hős volt, ha balek, vagy ha csak roszkor volt rosz helyen.
Úgy gondolom, hogy a Fidesznek tényleg nem való olyan értelmes ember, mint Somkuti, majd a csipásszemű kislibák pótolják.
odu
2024-11-04 at 20:11
Hát nem tomm, olvasgatva régi történeteket, többen leírják, hogy életük akkora pillanatát érték/élték meg 23.-án, hogy az után még egyszer nem lettek vóna képesek ismét a rmatyiék paradicsomába élni. Ilyet olvasni, hogy hányinger, fizikai fájdalom, mintha a hajamat tépték volna, még a halál is jobb stb., pusztán a gondolattól.A szagértő uram nagyon “mai fejjel” gondolkodott.
moliere
2024-11-04 at 20:06
Lehet utálni, de nem ötvenhattal van CSAK gondulnk, hanem az egész nyomorult történelmünket félreértjük, konzekvensen azokért rajongunk, akiket agyon kellett volna verni már az óvodában, és gyásznapokat NEM KELL TARTANI, hanem fel kell őket dolgozni. Toporgunk, mint a szaró galamb, pont ezek miatt.
dr. Kolompár G.
2024-11-04 at 20:00
Aki pászka közé keveredik, azt megeszik…
S. embere
2024-11-04 at 19:51
Aki Somkúti nevű ÁVÓS fattyút mentegeti az az 56-os pesti srácok örökségét köpik szemen, gondolok itt most: Gerhardt Zoltán, Borbély, Welszibard, K nevű hozzászólókra!
Legjobb lenne ha elpucolnátok az Magyarországomról mielőtt még nagyon megjárjátok ti undorító kommunisták….!
K
2024-11-04 at 19:46
Gerhardt Zoltán
2024-11-04 at 19:41
–Egyetértek.
K
2024-11-04 at 19:45
Kétes
2024-11-04 at 19:36
–Jaj de nagyon véded a kommunista munkástanácsokat , akarom mondani a munkás szovjeteket.
El ment a józan eszed?????? (…ha már lehülyéztél engem akkor megkérdezem).
–Te egy megrögzött kommunista vagy , aki ragaszkodik a népírtó munkástanácsokhoz, nem volt elég neked az 1919-es Tanácsköztársaság garázdálkodása?????
–Mi kéne még neked??? …Mond már????
Gerhardt Zoltán
2024-11-04 at 19:41
Ki volt az a tudatlan ÖKÖR, aki kirúgta Somkuti Bálintot?
Görgey megmentette seregét, áruló lett.
Kossuth megszökött, hős lett.(nekem soha)
1956-ot ne az SzDSz. leírása alapján tanítsuk.
Dr Somkuti Bálint, sajnálom ami történt Önnel.
Kétes
2024-11-04 at 19:36
K 2024-11-04 at 17:40
Egy tudatlan hülye vagy. Fogalmad sincs az ’56-os munkástanácsokról. Azok az önigazgatás helyi letéteményesei voltak. Nem véletlenül számoltak le velük Kádárék. Ők még 1957 májusáig siratottak és vitték tovább a független Magyarországba vetett hitet. Semmi közük nem volt a kommunista rendszerhez vagy 1919-hez!! A munkások maguk közül választották ki a legmegbízhatóbbakat és a legrátermettebbeket. A kommunistákat nem szerették. Az igazgatókat és a párttitárokat a legtöbb helyen elzavarták. Te egy szemét provokátor vagy!
zeal
2024-11-04 at 19:26
Rohadt nagy baj a Szuverenitásvédelmi Hivatallal, ha egy ilyen hamis indok miatt kirúgják a Somkutit. Kezd tele lenni a tököm ezekkel a leszalámizós kirúgásokkal… (Hú, nagyon felidegesítettem magam ezen.)
Pugacsov
2024-11-04 at 19:02
Ugyan, nem kéne mosdatni, ugyanannyira hülye mint a Orbán Balázs. Le a nyaloncokkal és okoskodókkal.
Siona
2024-11-04 at 18:47
))) Forró lányok várnak rád —– https://ok.me/7TJI1
riseup
2024-11-04 at 18:38
Akkor orbán bazsa miért maradhatott?
Laeser yohnny
2024-11-04 at 18:32
Azért mennyire látszik, milyen nehéz megfelelni a dagi minden kapura játszunk mentalitásának.
A seggnyaló brigád próbál megfelelni, aztán ha túl mélyre megy az a nyelv, akkor így járnak.
Túltolta a szervilizmust. Van ilyen.
NER-es szokás szerint majd beejtőernyőzik valamelyik egyetemi alapítványba vagy állami tulajdonú felügyelőbizottságba, kuratóriumba és a karaván tovább halad
túródóra
2024-11-04 at 18:19
Kevés értelmesebb szakértő embert ismerek a Televízióból, mint Somkúti Bálint. Ilyen tudós embert is kinyírnak? Nagyon sajnálom.
saghy rozalia
2024-11-04 at 17:45
Szerintem most az ellenséggel kellene vívni. A Sóhivatal összehúzta szemöldökét. Az ellenségnek nem tudnak ártani ezért sajátunkra csapott egy nagyot.
K
2024-11-04 at 17:40
–1956 egy veszteség és egy vereség volt, amit gyászolni kell.
Minden más ügyetlen magyarázkodás , ami cinikus gúnyolódás a tragédián….:
–Az 1919-es Tanácsköztársaság megmutatta hogy a “munkástanácsok” történelmünk legelvetemültebb alakulatai, amit a “szovjet” rendszerből másoltak le.
–A “szovjet” szó magyarul “tanácsot” jelent , és a munkástanácsok a szovjet rendszer termékei.
–Sajnos az 1956-os magyar megmozdulások tele voltak “munkástanácsokkal” , és így 1956 egy kommunista nosztalgia volt az 1919-es tanácsköztársaság visszaállítására. Természetesen voltak más követelések is 1956-ban, mint például függetlenségi törekvések , stb., de a jellemző a rosszhírű “munkástanácsok” voltak.
–Mindezen felül 1956-nak volt még egy rossz összetevője…: valójában az akkori kommunista párt a “Magyar Dolgozók Pártjának” Petőfi köre szervezte az 1956-os megmozdulásokat, így az nagyon valószínű hogy egy provokáció volt aminek célja a kommunista rendszer ellenzőinek kiugratása és megsemmisítése. Az is valószínű hogy ez a provokáció minimum a kommunista vezetés részéről történt, de az is feltételezhető hogy ez a provokáció a megszálló szovjet hadseregből indult ki.
–Sajnos mindezt még tetézi az is hogy az Amerika Hangja Rádió és a Szabad Európa Rádió -amit mindenki hallgatott- belehergelte a lakosságot a megmozdulásba, de az USA és “nyugat” politikusai nyíltan elhatárolódtak a magyar megmozdulástól 1956-ban, és ez is felbátorította a szovjeteket.
–Természetesen gyászolni kell az ártatlan áldozatokat, akiket hősöknek kell tekinteni.
–Sok igazságot írnak 1956-al kapcsolatban amivel egyetértek.
–De a mocskos gúnyolódásnak azért mégiscsak van határa…:
–Például Magyarország 500 éve SOHA nem nyert egy háborút sem. Ennek ellenére van olyan hogy azt mondják, hogy a “magyar katona a legjobb a világon”….hát persze……….legjobb az ellenségnek mert simán le lehet győzni……… de aki az ilyen gúnyolódást komolyan veszi , az totál hülye.
–Ugyanez a helyzet 1956-al kapcsolatban is……….: nem nagyon kell magyarázkodni, mert az gúnyolódásnak hat. Gyászolni kell, nem gúnyolódni rajta.
Tobi
2024-11-04 at 17:30
Nagyon is tisztelem az ’56-os forradalmat, forradalmárokat.
De én mégsem találok kivetnivalót Somkuti mondatában.
Miért kell ebből boszorkányüldözést csinálni?
Miért nem lehet neki egy ilyan véleménye, még akkor is ha másnak az nem tetszik?
Azt gondolom hiba volt meneszteni.
Ferenc mikor lesz már fegyenc?!
2024-11-04 at 17:24
Látod Fiam, Balázs, mekkora szart kavartál!
Lassan odajutunk, mint a Kádár-rendszerben, aki jót akar magának inkább befogja a száját.
Welszibard
2024-11-04 at 17:15
Dr. Somkuti Bálint védelmében
Somkuti túlerőről beszélt, egy értelmetlen véráldozat elkerüléséről.
1956. november 4. nem Zrínyi Miklós kirohanásának mártíriuma volt, hanem Görgei Artúr tábornok és a Világosi fegyverletétel gyászos pillanata.
Aradnál 40.000 magyar honvéd állt szemben az ágyúkkal sokkal joban felszerelt 90.000-es cári hadsereggel szemben. Persze, lehetett volna hősködni, de értelme nem sok lett volna a dupla túlerővel szemben. Így csinált az utókor (Kossuth Lajos és Illyés Gyula) Görgeiből árulót.
Ugyanakkor becsületben megőszült 48-as honvédek jártak a Visegrádra a Haynau várfogságából visszaért agg tábornokhoz, hogy leróják tiszteletüket neki, amiért magyar honvédek 10.000-inek mentette meg az életét és visszaadta őket a családjuknak.
Akkor most bolond, vagy áruló volt Görgei?
Mi történt a pesti srácokkal nov, 4. után? Bolondok voltak vagy árulók?
Kb 200.000-en “hősiesen” elmenekültek az országból, mint a 10 millió ukrán Ukrajnából.
Külföldön egy darabig ünnepléssel fogadták őket, majd beletagozódtak az idegen életbe, dolgoztak, családot alapítottak. Ennyivel kevesebb magyar élet lett itthon.
Béla
2024-11-04 at 17:13
Somkuti Bálint igazat mondott. „Aki a túlerőt nem tiszteli, az nem hős, hanem bolond!”
A rómaiak is így vélekedtek, amikor ilyen helyzetbe kerültek.
Titus Livius ókori római történetíró.
Fő művében a Város alapításától tekinti át a római történelmet az i. sz. I. századig.
I. e. 390-ben egy Brennus vezette gall hadsereg tönkreverte Róma csapatait az alliai csatában, majd kifosztotta a védtelenül maradt várost. A fellegvárba szorult római védők közt éhség, az ostromlók közt éhezés és járvány dúlt, így mindkét fél szerette volna befejezni a harcot.
„Ekkor a szenátus ülést tartott s felhatalmazta a katonai tribunusokat a tárgyalásra” írja Livius .
Q. Sulpicius katonai tribunus és Brennus, a gallus sereg vezére találkoztak, és megállapodva, ezer font aranyban (327 kg) határozták meg a római népnek a váltságdíját. Ezt az önmagában is szégyenletes dolgot még egy felháborító cselekedet tetézte.
A gallusok hamis súlyokat hoztak elő, s a tribunus tiltakozására az arcátlan gallus ráadásul még a kardját is a serpenyőbe dobta, s elhangzott a rómaiaknak elviselhetetlenül hangzó kijelentés:
Vae victis jelentése: „Jaj a legyőzötteknek”.
Uncle Ment
2024-11-04 at 16:39
Na ne bolondozz!
Borbély
2024-11-04 at 16:23
Kárpáti! Látod, már megint személyeskedsz, pedig mondom nem is ismersz. Már vén komcsi vagyok, ez egyre jobb! Nem tudjátok elfogadni, hogy van más vélemény is mint a tiétek? Aki nem a gender, pedo, poloska: Árad a szar! propagandát nyomja az öreg, komcsi. Kérlek vedd fel a szótáradba, hogy fogatlan, szemüveges, alkoholista, buta, proli, mert ezt kifelejtetted…
Tiszás agymosott
2024-11-04 at 16:17
Kárpáti
Hányszor kell neked elmondani, hogy a gazdád – a piás, pisis, agresszív, garázda és lopós Peti – megtiltotta nektek, agymosott tiszás birkáknak (és régi komcsi elvtársaknak), hogy ide járjatok a PS-re, a kormánypropaganda” portálra…?! Erre tessék, ide hánytál csak egy cikk alá öt marhaságot. Én speciel el sem olvasom. Ha meglátom azt, hogy “Kárpáti”, már “megyek” is tovább, hiszen tudom, mit hány ide: romlott lelkivilágának gyűlöletét, meg fontoskodó hülyeségeket. Az is bolond, aki válaszol neki. Nem szégyelled magadat agymosott tiszás elvtárs, hogy nem fogadsz szót a notórius hazudozó Peti gazdádnak? Tűnés a 444-es, Telexes, népszavás agymosodátokba!
kanigunda
2024-11-04 at 16:14
NA, az összes liberós szóhajlító rávetette magát a dumára mint döglégy a meleg szarra.
Jó étvágyak, elftársak!
Ki gondolta, hogy a szovjetek kivonulnak ’56-ban, pedig megtették.
Ki gondolta, hogy a szovjetek kivonulnak ’90-ben, pedig megtették.
Mindig és mindenhol vannak idealisták, lehet őket utólag bolondnak tekinteni. Mindenesetre
56 volt az első eset ahol a magyarok a bőrükön tapasztalhatták meg, hogy a SZU hogyan
is érvényesíti a politikai akaratát. Nem csoda tehát, ha valaki úgy gondolta nem adja
olcsón a bőrét mert talán… Attól még meggondolatlanság volt, SZER ide vagy oda. Mint a
varsói felkelés. Érdekes módon a Kádárék nem csak azokat végeztették ki akik fegyvert fogtak.
Tehát secko jedno, a halál szempontjából. Akkor inkább…
Aki csak fehérben meg feketében tud gondolkozni annak az a saját baja.
Kárpáti
2024-11-04 at 16:12
Borbély,
Mégis mi más lennél ha még ma is a kommunista propagandát terjeszted, 35 évvel a bukásotok után is ugyanazt fújod még mindig amit Rákosiék és Kádárék vertek a fejedbe.
Egy vén komcsi vagy, egy levitézlett házmester, egy megkeseredett örök bolsevik. A muszkavezetőd büszke lenne rád, sikerült egy igazi hazaáruló ruszkibérencet faragnia, aki még 35 évvel a ruszki csapatok távozása után is az ő nótájukat fújja.
Borbély
2024-11-04 at 16:05
Kárpáti! Jót nevettem a hozzám intézett szavaidon: “ávós fattyúnak, komcsiporontynak” nevezel, pedig nem is ismersz. Jó ezt tudni magamról, hogy azért éltem szarul a kommunista Gyurcsány alatt, mert ávós, kommunista ivadék vagyok. Na, látod ezért nem szeretném én, ha még egyszer a csótány vagy poloska elvtársai kerülnének hatalomra, mert az ilyen “kommunisták”, mint én megint szarul élnének, vagy még fel is akasztanának, mint 1919-ben, 1956-ban az őseik tették…
csak kérdezek
2024-11-04 at 15:53
Miértisnincs igaza,akárcsak az Orbán
Balázsnak?
Theo
2024-11-04 at 15:50
Somkutinak nem ez az első fura megszólalása.
Szép próbálkozás volt ez a helyesbites itt, de sajna ő nem ezt írta.
Kárpáti
2024-11-04 at 15:40
Borbély!
A te ismerőseid nem az 56-os hősök, hanem az ávósok voltak. Tőlük hallottad a kommunista propagandát amit ma is terjesztesz te hazaáruló komcsiporonty.
Az 56-os archívumban meghallgatható az összes adás. Életedben először te is meghallgathatnád, ahelyett hogy a komcsi propagandát terjesztenéd.
Te mit is várhatnánk egy ilyen ávósfattyútól mint a komcsi hazugságokat…
Nemzeti
2024-11-04 at 15:35
nemzeti2024-11-04 at 15:31
Pedig azt mondta Orbán Balázs, hogy ő is ott lenne a Corvin-közben fegyverrel a kezében.
Igaz, azt nem mondta, hogy melyik oldalon…
Borbély
2024-11-04 at 15:34
Kárpáti! Én nem harsogok kommunista propagandát, mert semmi fajtám nem volt kommunista, sőt 56-os hős (aki börtönben ült), is volt a családban. Ezt idős rokonoktól, szomszédoktól hallottam, akik akkor hallgatták a rádiót. Biztatták a magyarokat, hogy jönnek és segítenek. A hazát pedig tőlem és tőlünk nem kell védeni, mert az én őseim évszázadokon át védték ezt a hazát, amikor a Dobrev, Magyar, Donáth családok még kitudja hol kötöttek jó üzletet. Én pedig azért tanultam, dolgozom és maradtam a hazámban, hogy itt normálisan éljek a családommal, a két kezem, tudásom után. És ne mond már meg nekem, hogy szar az életem, mert nem poloska, csótány rajongó vagyok, hanem a normális életre, munkára, hitre, családra szavazok. Nem a nőverésre, a genderre, pedofíliára…
nemzeti
2024-11-04 at 15:31
Szeretem Somkúti videóit. Ezután is megnézem.
Kicsit Orbán Balázs szindróma.
Ő sem az 56-os szabadságharc hőseit mondta bolondnak.
Bizony akkor várták,vártuk a nyugati segítséget.
De nem hinném,hogy épeszű ember ma szembe szállna egy
mai túlerővel. A Corvin közbe jönne a Sátán vagy az Iszkander. Mi értelme lenne??
Borbély
2024-11-04 at 15:25
Nem tartom helyesnek, hogy Somkuti Bálintot menesztették. Jó szakember. Ne akarjunk már megfelelni a sátánista csürhének. Régen rossz, ha a nemzeti oldal semmit nem mondhat, írhat, mert félni kell, hogy a poloska, csótány és egyéb hazaáruló söpredéknek mi lesz a véleménye. Majd, ha poloska a bűnügyei miatt vállalja a felelősséget, Csótány kivonul a lopott villából és jótékony célra ajánlja fel a lopott vagyont. Majd ha a sátánista baloldaliak életfogytiglan börtönbe kerülnek a pedofil bűncselekményekért (a legtöbbnek tudjuk a kilétét), na ha ezek ki lesznek takarítva, akkor lehet finomkodni és ha valaki erős szavakat használ, akkor lehet rajta vitatkozni, de akkor sem a tolvajokkal, gyilkos hazaárulók pereputtyával…
Nem maradt más nekünk, csak az apánk fasza, azt kantároztuk föl, azon mentünk haza
2024-11-04 at 15:24
Szarpáti, kúrd már meg libsibibsi kurvaanyádat, ha kérhetem!
Kárpáti
2024-11-04 at 15:21
Borbély 2024-11-04 at 15:06
Kommunista propagandát harsogsz. A Szabad Európában soha nem mondták, hogy “tarsatok ki, megyünk”. Ezt a kommunisták (ti) találták ki és hazugság mint minden amit a kommunisták találtak ki.
Emigráns magyarok beszéltek a Szabad Európán, nem is mondhatták volna senki nevében, hogy jönnek. De meghallgatható az összes adás az archívumban. Neked is meg kéne hallgatnod, ahelyett hogy a kommunista propagandát ismételgeted.
Ez a baj veletek. 56-ban is a kommunista propagandát szajkóztátok és ma is. Akkor az ávósok most az ávósfattyúk. De ugyanaz a hazaáruló moszkovita komcsi banda.
Jobban tennétek ha kerülnétek ezt az egész témát mert ti vagytok a rossz oldalon, a ruszki megszállók oldalán, és akik a hazájukat védik tőletek az a jó oldal.
Inkább hallgassatok mert nem tudtok jól kijönni a rossz oldalról.
Yoggi
2024-11-04 at 15:08
És már a turb.ómagyart is megfogja az automata cenzúra.
Hajrá, hajrá, van még lejjebb!
Annyi pozitívum, hogy legalább gyorsan átengedtétek manuálisan…
Yoggi
2024-11-04 at 15:07
@smarton
“Aki Kárpáti nevűt én ismertem, egy se volt magyar.”
Elég szomorú, hogy turb.ómagyarként a nemzet egyik legnagyobb sportolóját, a háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázót nem ismer(t)ed. Vagy szerinted ő nem magyar?
Vagy én értettem félre a mondanivalód?
Rittyentenél te is pár sort, hogy megmagyarázd? Abban mostanában igen csak járatosak a fidesz “szimpatizánsai”.
Yoggi
2024-11-04 at 15:06
@smarton
“Aki Kárpáti nevűt én ismertem, egy se volt magyar.”
Elég szomorú, hogy turbómagyarként a nemzet egyik legnagyobb sportolóját, a háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázót nem ismer(t)ed. Vagy szerinted ő nem magyar?
Vagy én értettem félre a mondanivalód?
Rittyentenél te is pár sort, hogy megmagyarázd? Abban mostanában igen csak járatosak a fidesz “szimpatizánsai”.
Borbély
2024-11-04 at 15:06
Idős ismerőseim, akik éltek 56-ban, mind azt mondták, hogy a magyarokat becsapták. Sokan hitték, hogy a Szabad Európa rádió igazat mond, amikor azt harsogták, hogy “Tartsatok ki magyar testvérek megyünk”! Szerintem, ha nem biztatták volna őket, háromszor is meggondolják, hogy puszta kézzel, hevenyészett fegyverekkel nekirohanjanak az ellenségnek. Az idősebbek természetesen megfontoltabbak voltak, de a fiatalok forrófejűek. Kíváncsi lennék, hogy a Kárpáti nevű hozzászóló szerint most kik a “nemzeti oldal”, a “nemzet hősei”? Mert nem a jobboldalra gondol, ahogy látom. Pedig az Apró, Dobrev, Magyar, Erőss, Donáth, Cseh, stb. családokat nem nevezném nemzeti oldalnak, hősöknek meg pláne nem. Azok, akik 56 után zsíros állásokat kaptak, főbírók, vezető politikusok, jól fizetett hivatalnokok lehettek, azok nem hősök, hanem árulók és az ő pereputtyuk kavarja most is a fekáliát. Ki itt a “moszkovita”, hazaáruló, ávósfattyú Fidesz? Nagy zavar van itt a fejekben úgy érzem!
Kárpáti
2024-11-04 at 15:03
smarton,
Nektek lenne jobb ha többé ki sem ejtenétek az 56-osok nevét, és messze kerülnétek a témát, mert amikor róluk beszéltek az kész botrány.
A hazaáruló Somkutit már el is sodorta a botrány, nem sikerült belemagyarázni, hogy nem azt monda amit mondott. A hazaáruló Orbán is mehetne utána.
Jobb ha egyáltalán nem említitek többé 56-ot. Akik a megszálló oroszok oldalára állnak a hazájuk szuverenitását védő hősök helyett azoknak jobb ha hallgatnak, mert minden szavuk szégyen és gyalázat.
Ago
2024-11-04 at 15:00
Lánczi Tamásban több az életösztön, mint a Mediaworksben, nem mentegeti, hanem egyből kib.szta Somkuti Bálintot 😀
smarton
2024-11-04 at 14:55
Kárpáti,
mondanivalót nem megérteni, szavakat kiforgatni nem a magyar ember sajátja.
Aki Kárpáti nevűt én ismertem, egy se volt magyar. Ebből a fajtából csak egy-két ember volt 56 hőse. Úgy, hogy szállj le a témáról.
smarton
2024-11-04 at 14:49
Az ukránok nem forradalmat vívnak, legfeljebb az amcsi befektetők szállták meg őket. Őket kellett volna kiebrudalni.
A semlegességért sokan lennének hálásak manapság is.
A hülyeség és a megvehetőség nem hősiesség, ripacs színész elnököt játszása nem hősiesség.
Ago
2024-11-04 at 14:47
Ez egyre rosszabb…
Kárpáti
2024-11-04 at 14:42
A fideszes nyilatkozatokat mostanában mindig meg kell magyarázni. Pedig ezen nincs mit magyarázni, ezek hazaárulók.
Aki az 56-os hőseinket bolondoknak nevezi az a legnagyobb nemzeti hőseinket gyalázza.
Nekünk ők hősök, a fideszeseknek ők bolondok. Nincs itt semmi félreértés, a nemzeti oldal és a hazaáruló oldal így látja az 56-osokat.
Ideje, hogy megint felkeljenek a magyar nemzet hősei és elzavarják innen a moszkovita komcsi hazaáruló ávósfattyú fideszt!
Talpra magyar!
2024-11-04 at 13:55
Megemlékezések egészének a színvonalát rontják a hazánkat kiárusítók szétlopók migránsokat betelepíteni akarók hazánkat ukrajnai háborúba beletaszítani akarók korrupt tolvajok szónokolnak ezzel kapcsolatban mint a kommunista Apró klán dögei közöttük Gyurcsány együtt(!!!!) az mszp-sekkel momentumosokkal párbeszédesekkel jobbikosokkal tiszásokkal lmp-sekkel – együtt (!!!!).
Beleskapitány
2024-11-04 at 13:42
Nem hősök voltak, hanem bolondok. Somkuti elvtárs megaszonta.