Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hétfőn hivatalában fogadta a Kínai Export-Import Bank vezérigazgatóját és elnök-helyettesét, Ren Shengjunt – ismertette a Nemzetgazdasági Minisztérium.
A szaktárca tájékoztatása szerint a felek áttekintették a magyar-kínai gazdasági kapcsolatok legfontosabb területeit és a bank által finanszírozott Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésének helyzetét. A tárgyaláson szó esett a lehetséges jövőbeni közös projektekről: a közlekedési infrastruktúra területén a V0 és a budapesti repülőtérre vezető vasútvonalakról, a magyar-szerb határátkelő fejlesztéséről, illetve a Szerbiába vezető kőolajvezeték és az elektromosautó-töltő hálózat fejlesztésének lehetőségeiről.
A vasútfejlesztés különösen fontos szerepet játszik a nettó zéró kibocsátási célok elérésében, hiszen a jövőben már az elektromos autók szállítása során is meg kell felelni a nettó zéró kibocsátás követelményeinek, ami csak vasúti szállítással biztosítható
– ismertetik a közleményben.
Az NGM rámutat: Magyarország minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy a kínai áruk logisztikai központja legyen, hiszen fekvése kiváló, infrastruktúrája fejlett, a befektetői környezet pedig versenyképes. A kínai vállalatok már 6400 milliárd forintnyi beruházást hajtanak végre hazánkban, ezek mintegy 25 ezer új munkahelyet hoznak létre közvetlenül. A tavalyi adatok szerint Kína Magyarország kilencedik, Európán kívül pedig a legfontosabb kereskedelmi partnere.
Nagy Márton kiemelte: Kína hazánk kiemelt gazdasági partnere, amely együttműködést a pénzügyi területen is tovább szükséges erősíteni. A legnagyobb kínai bankok már megjelentek Magyarországon, jó esély mutatkozik arra, hogy ez a kör tovább bővüljön, így Magyarország pénzügyi téren is Kína kiemelt régiós partnere lehet.
Megjegyezte: hazánk tovább erősíti a gazdaság találkozási pont szerepét, hogy itt kapcsolódjon össze a keleti és nyugati tőke, illetve a high-tech technológia, így a pénzügyi kapcsolatok fejlesztése érdekében az egyeztetések a jövőben is rendszeresek maradnak.
MTI; Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Benko Vivien Cher
János
2024-08-19 at 15:26
Georg
2024-08-19 at 14:49
Komlón ma már viszonylag kevés szenet bányásznak. 😄
A komlói city-ben semmi keresnivalója a lerobbant hat vágányos állomásnak. Lehetne pl. fásított közpark vagy sétálóutca. Netán hasznos épületek.
Georg
2024-08-19 at 14:49
A vasút annyira fontos a kormánynak, hogy Komlón (ami azért mégiscsak egy város) épp most bontják el az állomást meg vagy 7km-nyi sínt és terelik át az egész áruforgalmat a közutakra. De persze azért jó folyamatosan hülyének nézni a választópolgárokat.
János
2024-08-19 at 14:48
Szuper. Inkább a jüan, mint a dollár ❗❗❗