Öt nap alatt mintegy 250 kilogramm sajtot fogyasztottak el a látogatók Dubajban a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari rendezvényén, a Gulfood kiállításon a Kőröstej csoport standjánál. Február 26. és március 2. között több ezren láthatták a világújdonságnak számító Hajdú gyros sajtot, amit a gyroshoz hasonlóan, nyárson sütnek, 7 kilogrammos tömbökben.
Magyarországot önálló standdal egyedüliként a Kőröstej csoport képviselte Dubajban a Gulfood Show-n, amely a világ vezető, évenként megrendezett gasztronómiai szakkiállítása, 120 ország résztvevőivel. A Kőröstej, amely Magyarország legnagyobb sajtgyártója és egyik legjelentősebb élelmiszer-exportőre, világújdonságot mutatott be a dubaji World Trade Centerben február 26. és március 2. között.
„Az új Hajdú gyros sajthoz hasonló termékkel eddig egyetlen sajtgyártó sem jelentkezett a piacon. Ez az innovatív termék a gyros húsok helyettesítője, ami ráadásul a grillen is ugyanúgy viselkedik, mint a húsok. Semmilyen különleges előkészítést vagy kezelést nem igényel. Alapanyaga az ausztriai sajtolimpián aranyérmet nyert, ma már idehaza is népszerű Hajdú grill sajt. A fejlesztés során ennek receptjét és gyártási technológiáját úgy alakítottuk ki, hogy akár 7 kilogrammos tömbökben is lehessen sütni, függőleges nyárson. Ez a Halloumi típusú sajt hő hatására nem olvad, viszont szépen pirul, íze kellemesen sós”
– jellemezte a sajtot Dr. Riad Naboulsi, a Kőröstej csoport tulajdonosa. A kiállításon a Távol-Kelettől Afrikáig, Amerikától az arab országokig hatalmas érdeklődés mutatkozott a Hajdú sajtok iránt. Sokan felfigyeltek az ugyancsak prémium minőséget képviselő, újdonságnak számító Hajdú üveges krémsajtokra is. Az öt nap alatt mintegy ezren kóstolták meg a Kőröstej sajtmintáit. A 80-féle áruból összesen 250 kilogramm fogyott el.
A Kőröstej csoportot a libanoni származású, orvosi diplomáját Magyarországon megszerző Dr. Riad Naboulsi alapította 1989-ben. Mára Magyarország egyik legnagyobb sajtgyártójává és élelmiszer-exportőrévé vált. Egyedülálló technológiával és világszínvonalú berendezésekkel felszerelt gyáraiban kiváló minőségű sajtokat készít. Fő profilja a kashkaval, grill sajt, parenyica, halloum, labneh-joghurtsajt, trappista és krémfehér sajtok gyártása, belföldi és export értékesítése. Termékei a hazai piacon kívül a Közel-Kelet szinte valamennyi országában és az Európai Unió számos országában keresettek. Az elmúlt években 5 kontinens több mint 40 országába exportáltak sajtokat, legismertebb márkájuk a Hajdú. A párizsi SIAL Nemzetközi Élelmiszeripari Szakkiállításon és a kölni Anugán is rendszeresen nagy feltűnést kelt sajtspecialitásaival a vállalatcsoport, mely az ausztriai „Käsiade” Sajtolimpiáról már két aranyérmet hozott haza a grill sajttal és a Hajdú joghurtsajttal.
Forrás és fotó: PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS