A Városliget Zrt. szerint a Közlekedési Múzeum tervezett munkálatai nem jelentenek környezeti kockázatot sem a Városligetre, sem a környező lakóépületekre, és ezt határozatában a Pest Megyei Kormányhivatal is megerősítette. Úgy fogalmaztak, ismételten szeretnék megköszönni Zugló önkormányzatának és Szabó Rebeka alpolgármesternek, hogy ráirányították a figyelmet a projektre, a Városliget “régóta esedékes, történelmi jelentőségű” megújítására.
A Városliget Zrt. közleményében arra reagált, hogy a XIV. kerületi önkormányzat kedden, ugyancsak közleményben azt írta, a kerület polgárai érdekében továbbra is kéri a környezeti hatásvizsgálat elvégzését a Közlekedési Múzeumnál. Hozzátették, Szabó Rebeka (Párbeszéd), az önkormányzat környezetvédelemért felelős alpolgármestere is kérte korábban a kormányhivatalt, hogy folytassa le az eljárást, mivel szerinte az építkezés hatással lehet a Városliget és környéke talajvízviszonyaira, a lég- és zajszennyezés pedig a környék lakóinak életére lehet ártalmas.
A Városliget Zrt. közleményében az áll, azt, hogy a múzeumnál tervezett munkálatok nem jelentenek kockázatot, a kormányhivatal is megerősítette határozatában, miután az építkezéshez kapcsolódó előzetes vizsgálati dokumentáció megállapításai alapján nem rendelt el további vizsgálatokat. Az előzetes vizsgálati dokumentációt a komoly referenciákkal és szakmai tapasztalattal rendelkező FTV Geotechnikai, Geodéziai és Környezetvédelmi Zrt. készítette, amely teljes körűen vizsgálta a Közlekedési Múzeum rekonstrukciójának városképvédelmre, természetvédelemre, talajra, felszíni és felszín alatti vízre, zajra, rezgésre, levegőminőségre és hulladékgazdálkodásra gyakorolt hatásait – írták.
Úgy fogalmaztak, ismételten szeretnék megköszönni Zugló önkormányzatának és Szabó Rebeka alpolgármesternek, hogy ráirányították a figyelmet a projektre, a Városliget “régóta esedékes, történelmi jelentőségű” megújítására, illetve arra is, hogy a tervezett fejlesztésekhez kapcsolódóan a cég “mindig a lehető legfelelősségteljesebben” jár el. Álláspontjuk szerint ezt alátámasztja a csaknem ötszáz oldalas dokumentáció is, amelyet az említettek “feltételezhetően nem tanulmányoztak át“, hiszen az “alapjaiban cáfolja” az önkormányzat közleményének tartalmát.
A Városliget Zrt. megismételte, a Közlekedési Múzeum új épülete a jelenleginél kisebb alapterületen épül fel, ennek és a mostani felszíni parkoló megszüntetésének köszönhetően “több ezer négyzetméternyi zöldfelületet” kapnak vissza a parkhasználók. A hatályos városligeti építési szabályzattal összhangban folytatott tervezésnél a térszint alatti kiállítótereket növelték meg, így “a parkrehabilitáció során érintett fák számában sincs változás“. A korábbi tájékoztatás szerint a városligeti építkezéseknél “egyetlen egészséges fát sem vágnak ki“.
Hozzátették, hogy a Liget Budapest projekt valamennyi építési munkálatát a legismertebb környezettudatos épületminősítési rendszer (BREEAM) követelményei alapján tervezték, ennek köszönhetően az új épületek alacsony környezetterhelésű anyagokból készülnek majd, így garantált azok energiatakarékos üzemeltetése is.
Forrás: MTI
Fotó: youtube.com
Facebook
Twitter
YouTube
RSS