Ugyanazok a gondok lépnek fel a 4-es metró alagútjában, mint korábban a kelet-nyugati vonalon: nem nyílnak időben az ajtók, túlfutnak a szerelvények, a cbtc-rendszer képtelen normálisan irányítani a vonatokat – írja az MNO.hu. A március 31-ei tervezett átadás szimplán a számok alapján lehetetlen, ugyanis a kritikus hibák miatt újra kellett indítani a visszaszámlálást, és 60 napos folyamatos, hibátlan tesztet kell teljesíteni.
Kritikus hibák sora lépett fel a 4-es metróban a végső tesztüzem első két szakaszában, alig két hónappal a tervezett átadási időpont előtt. Visszatérő probléma, hogy a Alstom szerelvények ajtajait az automatikus vonatirányító rendszer (cbtc) nem a peron felőli oldalon nyitja ki. Úgy tudja a lap, eddig háromszor fordult elő, hogy a cbtc nem tudta időben lefékezni a vonatot, és az baknak ütközött, egy alkalommal ráadásul nem is kis sebességgel. A problémák orvoslása nem tűr halasztást, a főváros ugyanis március 31-éig tervezi átadni a vonalat.
Az immár a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) által ellenőrzött tesztüzem utolsó fázisa 60 napig tart, ez időszakban nem léphet már fel komolyabb rendszerhiba. Ha nem várt problémát találnak, minden alkalommal újra kell kezdeni a tesztelést. Két nappal ezelőtt ez megtörtént.
A MNO.hu szerint a fellépő hibákat jelen esetben nem lehet a főváros nyakába varrni. A probléma abból fakad, hogy az Alstom által gyártott vonatok és a Siemenstől vásárolt cbtc-t nem tudják megfelelően összehangolni.
A teljes cikk a Magyar Nemzet online-on olvasható.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS