Pár napja a PestiSrácok.hu úgy értesült, hogy augusztus 10-től visszatérnek az Uber sofőrök a budapesti utakra, ma pedig a Magyar Idők írja több forrásra hivatkozva, hogy a cég magyarországi alvállalkozója viszi tovább a virágzó üzletet. A cég már ki is fejlesztette hozzá az applikációt.
Újraindulhat augusztus 10-én az Uber – értesült a PestiSrácok.hu a múlt héten. Akkor információnkra az amerikai cég hazai képviseletével megbízott Fekete Zoltán úgy reagált, “nem hallott ilyesmiről, és meglepné, ha igaz lenne.” A Magyar Idők mai cikkében azonban megerősítette korábbi értesülésünket, ugyanis több forrásra hivatkozva azt írja, “egy magyar vállalkozás lecsapna az Uber által hátrahagyott ügyfelekre és sofőrökre.”
A cég az Uber alvállalkozója volt. Az “új” szolgáltatás és az ahhoz szükséges applikáció a következő napokban indul el. A lap szerint a vállalkozás elektronikus levélben tájékoztatja az új alkalmazásról az egykori ügyfeleket, akik ezután meghívhatják saját ismerőseiket. A regisztráció után az Uber rendszeréhez hasonlóan vehető igénybe a szolgáltatás, ami csak a jogszabályok szerint különbözik a már megszokottaktól.
Az üzleti modell tulajdonképpen nem újdonság: személyszállítási szolgáltatás helyett sofőrrel együtt lehet majd autót bérelni. Így a taxitörvényt egy kiskapu révén meg lehet kerülni, ahogyan már számos, Magyarországon működő szolgáltató teszi évek óta – részletezi a Magyar Idők. Azzal, hogy egyes társaságok élnek ezzel a lehetőséggel, bőven alá tudnak ajánlani a sárga taxik fixált árainak. Nagyjából csak a felét kérik el annak az összegnek, amelyet egy hivatalos személyszállító kérne például azért, hogy Budapesten a Liszt Ferenc repülőtérre kivigye az utast. Az árverseny természetesen emellett jelen van a sofőrös-autóbérlős piacon is.
Az új társaság viszonylag kis sofőrlétszámmal kezdene, és a terveik szerint augusztus 10-től már elérnék azt az utasmennyiséget, amellyel megítélésük szerint teljes kapacitáson működhetnek. Az Ubernél vasárnapi magyarországi leállásáig nagyjából 1500 regisztrált sofőr volt, de azt nem tudni, pontosan hányan igazolnának át közülük. A tarifa sem lesz ugyanaz, mint az Ubernél, de továbbra is alacsonyabb árakat ígér, mint a sárga taxik. Míg egy uberes úton kilométerenként 165 forintot, plusz percenként 30 forintot kellett fizetni, az új szolgáltatásnál egy kilométer 200 forintba kerül majd, de nem lesz percdíj. Tehát ha dugóba kerül az autó, akkor jobban jár az utas – azaz az autó és a sofőr bérlője – az uberes tarifákhoz képest, ha nem, akkor sem jár rosszabbul. Az Uber rendszeréhez hasonlóan az ügyfelek az elektronikus számlát e-mailben, az út lezárásakor, gyakorlatilag a jármű elhagyásának pillanatában kapják meg.
Augusztus 1-jétől az észt Taxify nevű társaság is pályázik a digitális fejlődést nem elutasító magyar utasokra. A cég tegnapi bejelentése szerint úgy szándékozik Budapesten elindítani szolgáltatását, hogy betartja a taxisrendeletben előírtakat. Egyúttal az Ubernél már megszokott kényelmi funkciókat is ajánlaná az utasoknak, de vállalná a járművek sárgára matricázását és a fix tarifák alkalmazását is.
Forrás: PestiSrácok.hu/Magyar Idők
Fotó: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS