Több mint 30 milliárd forintba kerülne a fővárosnál dolgozó több mint 20 ezer ember bérének átlagosan 15 százalékos emelése a főpolgármester közlése szerint. Tarlós István szerdán az ATV Reggeli Start című műsorában elmondta, hogy összességében a fővároshoz – a cégeket is beleértve – több mint 20 ezer ember tartozik, és ezeknek a dolgozóknak a BKV-nál megszületett bérmegállapodáshoz hasonló béremelése összességében meghaladná a 30 milliárd forintot.
Mint mondta, a főváros mellett a nagyobb megyei jogú városok szintén érintettek abban a problémában, hogy az önkormányzatok forrásai szűkültek, és ezzel párhuzamosan a „direkt” állami szektorban dolgozók komoly béremelést kaptak, de az önkormányzati szektorban dolgozók nem, pedig ott tíz éve nem volt általános béremelés. Az ügyben kénytelen a kormányhoz fordulni – közölte Tarlós István. Arra a kérdésre, lát arra esélyt arra, hogy Orbán Viktor miniszterelnökkel folytatandó megbeszélésén születik valamilyen kedvező megállapodás ez ügyben, azt válaszolta: szóba hozza majd a dolgot, és arra számít, hogy legalább a köztisztviselők esetében a forrásbiztosítás megtörténik. Tarlós István hangsúlyozta, nem ért egyet azzal, hogy „legyenek egyes számú, meg kettes számú köztisztviselők, cégdolgozók” annak függvényében, hogy direkt állami vagy önkormányzati szektorban látják el a munkájukat. Arra a kérdésre, 2019-ben indul-e a főpolgármesteri tisztségért, Tarlós István azt mondta: 2017 tavaszán ez nem egy értelmes kérdés, nem töri még ezen a fejét. A városvezető hangsúlyozta: vannak dolgok, amikből elege van, ugyanakkor nagy dolog Budapest hajóját jó irányba mozdítani.
„Direkt forgalomszervező”
Kedden az ellenzéki sajtó azon csámcsogott, hogy Tarlós szavaival ellentétben mégiscsak átállították a nagykörúti villamosok lámpáját. Ennek kapcsán a főpolgármester kijelentette:
Arról sem tudtam, hogy megváltoztatták a 4-6-os villamosokat irányító lámpák fázisidejét, és arról sem, hogy most visszaváltoztatták, nem direkt forgalomszervezőnek szerződtem a fővároshoz.
A főpolgármester szerint a BKK feladata, hogy a napi forgalmat figyelve szabályozza a forgalmi rendet, ide értve a lámpák fázisidejét, amivel évek óta gondok vannak. Hozzátette: most kísérleteztek, amit aztán revideáltak.
Forrás: ATV, MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS