Ne húzhassák ki magukat a magyar szabályok alól a legnagyobb médiaszolgáltatók azzal, hogy külföldre költöznek – a Napi Gazdaság információi szerint erről is rendelkezik majd a héten a parlament elé kerülő adócsomag. A paragrafusok érinthetnék a kereskedelmi tévék díjszedését.
A médiapiac szereplőinek is lényeges lehet a jövő évi adócsomag. Az előterjesztés a tervek szerint a héten kerül az Országgyűlés elé, a szabályegyüttes – a Napi Gazdaság értesülési szerint – a terjesztési díjak ügyéről is rendelkezik majd.
Az indítvány egyik passzusa megakadályozná például, hogy az úgynevezett jelentős befolyásoló erejű médiaszolgáltatók úgy igényeljenek maguknak magyarországi terjesztési díjat, hogy külföldre költöztetik székhelyüket. A médiaszolgáltatásról szóló 2010-es törvény meghatározása alapján jelentős befolyásoló erővel azok a médiacégek rendelkeznek, amelyek legalább tizenöt százalékos éves átlagos közönségarányt tudnak felmutatni. Így a két nagy kereskedelmi televíziót is érintheti a tervek között szereplő új szabály.
A közelmúlt sajtóhíradásai egyébként éppen arról szóltak: tévés berkekben felmerült a külföldre költözés lehetősége. Az így cselekvő tévétársaság ugyanis akár terjesztési díjat is kérhetne a kábelszolgáltatóktól legfontosabb, legnézettebb csatornájának hazai sugárzásáért.
Mindehhez hozzátartozik: a médiaszolgáltatási törvény egy tavalyi módosítása szerint a jelentős befolyással bíró médiaszolgáltató csak azután kérhet díjat, miután megjelent a díjszedés mértékét, mikéntjét meghatározó kormányrendelet. Ehhez a helyzethez igazodik a jövő évi adócsomag is. Az előterjesztés ugyanis – a Napi Gazdaság információi szerint – azt rögzíti: a szóban forgó kormányrendelet akkor is vonatkozik majd az idehaza jelentős befolyásoló erejűnek számító szolgáltatóra, ha a médiacég korábban külföldre költözött. Mint arról korábban beszámoltunk, az adótörvény – a tervek szerint – a reklámpiacot sem hagyja érintetlenül. A jövőben, francia megoldást követve, a reklámügynökségek nem állhatnak majd szerződéses kapcsolatban a médiacégekkel, és bónuszok sem alkalmazhatók.
Forrás: Napi Gazdaság Online
Facebook
Twitter
YouTube
RSS