Augusztus 29-én 8 órától 23 óráig sztrájkot hirdetett a VDSzSz Szolidaritás vasutas szakszervezet a MÁV-Start Utasellátó Központjánál, ezért a vasúttársaság nem biztos, hogy el tudja indítani az összes étkező, háló vagy fekvőhelyes kocsit – közölte a MÁV Magyar Államvasutak Zrt.. A sztrájkolók a fekvőhelyes és büfékocsi-szolgáltatások megszüntetése miatt sztrájkolnak.
A nemzetközi vonatok közlekednek, de ha az adott járat utasellátós személyzete sztrájkol, a vasúttársaság az étkező, háló vagy fekvőkocsiban nem tudja biztosítani az étkezési lehetőséget és az éjszakai szolgáltatást, ezért ezeket a kocsikat nem indítja el. A fekvőhelyes és hálókocsiba helybiztosítással rendelkező utasokat ülőhelyes kocsival juttatja el a MÁV-Start a célállomásra. A korábban megváltott nemzetközi menetjegyek érvényesek.
A sztrájk miatt közlekedni nem tudó háló- és fekvőhelyes kocsikba szóló helybiztosítások árát a MÁV-Start visszatéríti. Amennyiben az utas úgy dönt, hogy az éjszakai vonat ülőkocsijában nem vállalja az utazást, az érvényes nemzetközi menetjegyét és helyjegyét kezelési költség levonása nélkül visszatéríti a MÁV. A megváltozott körülményekről a MÁV-csoport honlapján tájékoztat, illetve a Mávdirekt telefonos ügyfélszolgálatánál, továbbá kérik az utasokat, hogy figyeljék az állomásokon a hangos utastájékoztatást.
A vasúttársaság hétfőn arról tájékoztatott, hogy a MÁV-Start naponta 2950-3000 vonatot közlekedtet, ebből az utasellátó esetleges sztrájkja 18-20 nemzetközi vonatot érinthet. Korábbi döntésük szerint az utasellátó gazdaságos működtetése érdekében több nemzetközi vonaton csökkentik, illetve megszüntetik az étkező- és hálókocsi-szolgáltatást a 2017/2018-as menetrend december 10-i életbelépésétől.
Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke elmondta, ha a MÁV-Start kiveszi a járatokból az étkező- és hálókocsikat, akkor az utasellátó központban mindössze 40 utazói létszám maradna a 117-ből, és ez érintené a földi kiszolgálók munkáját is. Követelik, hogy a munkáltató álljon el létszámcsökkentési elképzeléseitől a MÁV-Start Utasellátó Központnál, és adjon magyarázatot arra, hogyan lett a korábban nyereséges vállalkozásból veszteséget termelő egység.
Forrás: MTI; fotó: reform.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS