Akár a biztos halállal is dacolva, de a hajó hídján várta az elrabolt magyar tengerész, hogy felmásszanak a fedélzetre a kalózok Port Harcourtban. Az előírások szerint kellett eljárnia, éppen ezért esélye sem volt, hogy elkerülje a kalózokkal való találkozást a férfi, akiről most a Terrorelhárítási Központ (TEK) főigazgatója, Hajdu János közölte: él, és a körülményekhez képest jól van.
Az említett magyar hajós a Peter Doehle Schiffahrts KG német vállalat konténerszállító hajóján szolgált, amikor gépfegyveresek gumicsónakkal megtámadták őket Nigéria nyugati partjainál. A Blikk.hu információi szerint a magyar tengerész egy hatvan év körüli férfi, aki főgépészként teljesített szolgálatot.
Minden olyan helyet elfoglaltunk ma térben a világban, ahol hozzá tudunk járulni ahhoz, hogy sikeresen hazahozzuk ezt a magyar embert
– közölte Hajdu János. Az elmúlt hónapban ez volt a negyedik kalóztámadás a Niger Delta régióban, tudta meg a lap a neve elhallgatását kérő informátorától, aki maga is biztosított hajót kalózok által uralt régióban.
A konténerszállító hajók legénysége 20-30 fő, akiknek támadás esetén mindig ugyanazt a protokollt kell követniük, függetlenül attól, hogy van fegyveres biztonsági személyzet a fedélzeten vagy sem. Rádión bemondják, hogy kalóztámadás történik, majd a hajó legénysége lemenekül a hajó óvóhelyére
– magyarázta a magyar hajós. A legénység akár el is hagyja a hajót mentőcsónakkal, míg a kapitány, a másodkapitány és – ha van – a három biztonsági ember a hídon marad – magyarázta az informátor. Eszerint a főgépész a többiek életéért a sajátját kockáztathatta. Értesülések szerint, ez esetben nem volt biztonsági személyzet, azaz fegyver sem volt a fedélzeten, így aligha volt esélyük felvenni a harcot a kalózokkal, ami egyébként fegyverekkel sem lett volna veszélymentes.
Míg keleten kis műanyaghajókkal próbálják befogni a hajókat, addig nyugaton nem az a cél, hogy utolérjék a konténerszállítót. Itt turbinás speedboatokkal érkeznek a kalózok, hogy megállítsák a célpontjukat. Éppen ezért nehézfegyverzettel lövik a hajótestet. A legénységgel nem nagyon foglalkoznak: megesik, hogy megverik, megcsonkítják vagy belelövik őket a tengerbe
– mondta a hajós.
Ez idáig csaknem 794 millió dollárnyi kárt okoztak a kalóztámadások, csak az elmúlt egy évben 237 támadás történt, amelyek során több száz embert raboltak el.
Forrás: Blikk.hu; Vezető kép: hajozas.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS