Augusztus 20-ig a csatorna megfizeti a rá kiszabott reklámadót, de közben perre készül. Eközben a kormány árgus szemmel figyeli a Híradót: azt is vizsgálják, mennyire hat negatívan Orbán megítélésére az új, kormánykritikus hangnem.
Határidőre befizeti a reklámadót, de egyszersmind bepereli az államot az RTL – tudta meg a keddi Népszabadság. Az adófizetés határideje augusztus 20-a, addigra a csatorna leperkálja a rá kiszabott összeget, de az anyacég luxemburgi központjában már javában zajlanak egy per előkészületei.
Korábban az RTL-csoport Délkelet-Európáért felelős regionális igazgatója a hvg.hu-nak már elmondta, hogy nemzetközi perre készül a csatorna. Még akkor is, ha évekig elhúzódik, végig kell csinálni a pert, mert a reklámadó abszurdum egy demokráciában: egyaránt sújtja az üzleti életet, az egész gazdaságot és a sajtó szabadságát. “Ezt a pert nem veszíthetjük el” – fogalmazott Andreas Rudas a hvg.hu-nak adott interjúban.
A perről a lapnak még nem akartak részleteket elárulni, de annyi kiderült, hogy hazai és nemzetközi fórumokon is megtámadja az RTL a rá igazított különadót. Sem a kormánnyal, sem a Fidesszel nem folytat tárgyalásokat a csatorna a reklámadó mérsékléséről – mondta az RTL Klub egyik vezetője.
A Népszabadság úgy tudja, a kormány árgus szemmel figyeli az RTL Híradóit, amelyek a reklámadó bevezetése óta vállaltan és nyíltan kormánykritikusak. Folyamatosan elemzik, hogy a fokozott ellenzéki hangvétel károsan hat-e Orbán Viktor és a Fidesz megítélésére. A Híradó eddig nem követett el olyan hibát, amit a kormány kihasználhat, pedig igény lenne egy válaszcsapásra: az RTL elleni düh olyan feneketlen, hogy a csatorna stábját még a Fradi stadionavatójára sem engedték be, akkreditációjukat helyhiányra hivatkozva utasították el.
A reklámadónak öt kulcsa van: fél- és ötmilliárd forintos adóalap között 1 százalék, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10 százalék, a 10 és 15 milliárd forint közötti sávban 20 százalék, a 15-20 milliárdos sávban 30 százalék, 20 milliárd fölötti rész után pedig 40 százalék. A legnagyobb befizető RTL Klub a tavalyi bevételéből kiindulva idén 4,5 miliárd forint reklámadó fizet, ezzel ő lesz a legnagyobb befizető. A kormánypártok úgy alakították a törvényt, hogy a TV2 idén mentesüljön az adó megfizetése alól.
Forrás: Népszabadság/hvg.hu
Fotó: Index.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS