Minden ellenfelét legyőzte pókerben egy új számítógépes program, amelyet a kanadai Albertai Egyetem és a prágai Károly Egyetem kutatói fejlesztettek.
A tudományos közlemény szerint a mesterséges intelligencia a tipikus emberi tulajdonságnak számító intuíció egyfajta verziójának köszönhette győzelmét.
A szoftver azáltal győzött, hogy betöltötte a rést az úgynevezett tökéletesen informált játékok (dáma, sakk, gó) és a tökéletlen információjú játékok (mint amilyen a póker) között”
– olvasható a beszámolóban.
A “tökéletesen informált játékokban” minden játékos tud mindent arról, ami a játszmában a döntéshozatal előtt történt. Ezekkel ellentétben
a pókerben a logika és a megérzés egyvelegére van szükség, mert a legtöbb esetben a játékos nem tudja, hogy mi lesz ellenfele következő lépése. A kanadai és a cseh tudósok szerint a Deepstack kifejlesztett egyfajta intuíciót, és azt tovább finomította azáltal, hogy elmélyült tanulással minden döntésnél kiigazította a stratégiát.
A póker hagyományosan a mesterséges intelligencia nagy kihívása, mert a résztvevők nem ugyanabból a perspektívából látják a dolgokat, és nem ugyanazokkal az információkkal rendelkeznek – mutatott rá Michael Bowling, a kutatás vezetője.
A Deepstack a folyamatos megoldás nevű technikán alapul, amelynél a program konkrét helyzetekre határozza meg a stratégiát, nem kényszerül tekintetbe venni a játszma egészét. “Minden helyzet egy mini pókerjáték. Egy nagy pókerjáték megoldása helyett e kicsi pókerjátékok millióit oldja meg. E megoldások mindegyike hozzájárul ahhoz, hogy a rendszer javítson intuícióján, és összességében megértse, miként működik egy pókerjáték” – magyarázta Bowling.
Az Albertai Egyetemen 2006 óta dolgoznak pókerszoftveren. 2008-ra kifejlesztették a Polaris programot, amely már ért el némi sikert az emberi pókerjátékosokkal szemben, végül 2015-re elkészült a Cepheus, amely hibátlanul játszotta a póker népszerű verzióját, a Texas Hold’em-et.
A játékelméleten alapuló eredményeknek számos terület vehetik hasznát. A repülőtéri biztonsági ellenőrzőpontok automatikus rendszereit például lehet úgy tervezni, hogy a pókerhez hasonló bizonytalanságot és hiányzó információt is beépítsék.
PS/MTI, fotó:codigopoker
Facebook
Twitter
YouTube
RSS