Egyértelmű, hogy a mostani helyzetben, vagyis amíg Pukli István az igazgató, nem mehetek vissza a Teleki Blanka Gimnáziumba – mondta a Magyar Időknek Bereczky Csongor, az iskola volt angoltanára. Szerinte a közoktatásban meglévő problémák megoldására a Köznevelési Kerekasztal a megfelelő fórum.
Aláírásgyűjtés indult a márciusban menesztett angoltanárért és Bereczky Csongor is tárgyalt zuglói Teleki Blanka Gimnázium vezetésével a visszatéréséről, de végül úgy döntött nem él a lehetőséggel – nyilatkozta az angol tanár a Magyar Időknek. Azután döntött így, hogy az iskola kiadott egy közleményt, amely szerint ő és kollégája Horváth Ádám magánvéleményükkel megsértették az iskolában dolgozó tanárokat, és valótlanságokat állítottak. Bereczky pert fontolgat, miután azt is mondják, hogy megzsarolta a tantestületet. Számára az intézmény állásfoglalása egyértelmű jelzés, hogy addig akármennyire is szeretne, nem taníthat a Telekiben, amíg Pukli István az igazgató és Kovács Ágnes az igazgatóhelyettes. Megjegyzi azt is, hogy valótlan dolgokkal, amelyeket róla állítanak, megnehezítik a munkahelykeresést.
Szeretné, ha a Teleki Blanka Gimnázium végre megszabadulna a két hozzá nem értő vezetőtől, akik most nagyon erős nyomás alatt tartják a tantestületet. Az iskolában nagy a feszültség, mindenki ideges, és valamilyen szinten manipulálják a véleményeket. Az a sajtóban megjelent hír viszont nem igaz – beszélt a kollégákkal –, hogy amikor az ominózus, rólam és volt kollégámról szóló állásfoglalást megszavaztatták a tantestületben, hat ember felállt és kiment. Valójában az történt, hogy a vezetőség jelezte: a kiáltványt mindenképpen meg kell szavazni, és ezt végül nyílt szavazással oldották meg. Volt nemmel szavazó, volt tartózkodó, és többségben voltak az igenek, így adták ki ezt az állásfoglalást.
Az iskolában uralkodó mostani légkör miatt jelenleg senki nem mer elmenni az iskolából – teszi hozzá.
Bereczky is pedagógusok ügye mellé állt. Vágyta a változást és örült, hogy rengeteg kollégája támogatta a közoktatás reformját. Úgy látja létrejöhetett volna egy valóban szakmai együttműködés a szereplők között, amely gyorsíthatta volna a folyamatokat, de nem ez történt.
A Köznevelési Kerekasztal kapcsán azt is hozzáfűzi, szívesen részt venne az üléseken, hogy kamatoztassa az öt országban szerzett tudását és tapasztalatát. Főként módszertani kérdésekben szeretne javaslatokat tenni, azért, hogy a jó gyakorlatok beépülhessenek a magyar oktatásba.
A Köznevelési Kerekasztal eddigi munkáját úgy értékeli, látszik, hogy a fenntartói rendszer költséghatékonyabb lesz, és azzal, hogy a tervezett szervezeti egységek erősebbek lesznek, nagyobb jogkörük lesz, a bürokrácia is csökken majd. A cél az, hogy a tanárok is úgy érezzék: átláthatóbb rendszerben dolgoznak, amely olyan, mint egy mankó, amelyre támaszkodhatnak.
Forrás: Magyar Idők
Fotó: PestiSrácok.hu; Horváth Péter Gyula
Facebook
Twitter
YouTube
RSS