Benyújtotta a reklámadóról szóló törvényjavaslatát a kormány – pontosabban egy kiválasztott képviselő, most éppen L. Simon László. Adót a nagyobb bevételt produkáló médiaszolgáltatók, kiadók kötelesek megfizetni, már félmilliárd forint nettó árbevétel – és nem reklámbevétel – után fizetni kell. A korábbi javaslat csak egymilliárd forint felett írt elő fizetési kötelezettséget. A friss verzió szerint összesen öt adókulcs lesz: egy százalék lesz az adó fél- és ötmilliárd forint adóalap között, tíz százalék lesz az öt- és tízmilliárd forint közti részre, húsz százalék a tíz- és 15 milliárd forint közti sávban, 30 százalék a 15-20 milliárd forint közti és 40 százalék a húszmilliárdon felüli rész után.
A törvény, amely már 2014-re is megállapítanak adófizetési kötelezettséget, a kihirdetése utáni 31. napon lépne hatályba. Az adó alapja a médiaszolgáltatásban, a sajtótermékekben, a szabadtéri reklámhordozókon, járművön, nyomtatott anyagokon vagy ingatlanon, valamint az interneten közölt hirdetésekből származó árbevétel. A jogszabályt, elfogadása esetén a Magyarországon letelepedett médiaszolgáltatókra kell alkalmazni, valamint azokra, akik napi műsoridejük legalább felében magyar nyelvű műsorokat sugároznak Magyarország területén. Vonatkozik a sajtótermékek kiadóira, szabadtéri reklámhordozókat hasznosító személyekre vagy szervezetekre és az internetes reklámok közlőire.
Forrás: MTI, Nol.hu. Illusztráció: PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS