A tankerületi központok rendszere jobban ki tudja egyenlíteni a társadalmi különbségeket, az állami fenntartás évei alatt csökkent az otthonról hozott hátrányok megjelenése az iskolákban – hangsúlyozta Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára Csepelen, a Dél-Pesti Tankerületi Központ új székhelyének átadóünnepségén csütörtökön.
Felidézte: bő tíz évvel ezelőtt indították el azt a folyamatot, amelyben az iskolák fenntartását és később a működtetését is a tankerületi központok vették át.
Egy 2010-es felmérés azt mutatta, hogy a hatéves gyermekek fejlettségi szintje között akár másfél éves különbség is volt, és ezt az iskolák nem tudták megfelelően “ellenpontozni”
– mondta Rétvári Bence. Hozzátette, hogy ezért két intézkedést hoztak: az egyik a hároméves kortól kötelező óvodáztatás bevezetése volt, hogy kevesebb legyen a hátrány, amit a gyermek az iskolába magával visz, másrészt meg akarták szüntetni azt a helyzetet, hogy ahol nehezebb körülmények között gazdálkodik az önkormányzat, ott az iskola is nehezebb helyzetben volt. Ezért döntöttek úgy, hogy a tankerületi központok legyenek azok, amelyek az iskolákat fenntartják, működtetik – magyarázta az államtitkár. Közölte, hogy ennek már a PISA-mérés szerint is megvan az eredménye: míg tíz évvel ezelőtt az otthonról hozott hátrányok iskolában való megjelenése 26 százalék volt, ez az állami fenntartás évei alatt már 19 százalékra csökkent.
Érezhető eredménye van tehát, hogy az állam belépett közvetlenül az oktatás rendszerébe
– jelentette ki Rétvári Bence.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Katona Tibor
Facebook
Twitter
YouTube
RSS