Az MNO közvetítésével jutott el a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalhoz (MEKH) a fogyasztói panasz, miszerint az E.ON havi átalánydíjas részszámláin nagyobb fogyasztási mennyiség szerepelt, mint amit az üzletszabályzat megengedett – írja az MNO.hu. Azaz: az éves átalánydíj 1/12-e helyett az 1/10-e került a havi számlára… Az MNO október 30-án kérte ki az ügy kapcsán a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal állásfoglalását, a hivatal pedig november 11-én azt válaszolta, hogy tudomást szerzett a problémáról és vizsgálatot indított. A MEKH közleménye szerint : „Az E.ON Energiaszolgáltató Kft. által kibocsátott 2013. júliust követő részszámlákban az elszámolt mennyiség indokolatlanul eltér az ezt megelőzően kiszámlázott mennyiségektől. A fogyasztói bejelentések nyomán a MEKH hatósági vizsgálatot indított és megállapította, hogy a szolgáltató megsértette a hivatal által jóváhagyott üzletszabályzatában foglalt egyes rendelkezéseket. A jogsértés miatt a hivatal az engedélyest hárommillió forint összegű bírsággal sújtotta.”
Az ügyet kirobbantó fogyasztó tavaly novemberben írt arról, hogy az E.ON-tól olyan gázszámlát kapott, amely a rezsicsökkentés ellenére magasabb volt, mint korábban. Elcsodálkozott ezen, de szitkok helyett inkább utánajárt a kérdésnek. Az ügyfélszolgálattól azt a választ kapta, hogy programhiba miatt az E.ON nem az éves átalánydíj 1/12-ét számlázza ki havonta, hanem az 1/10-ét. Ez esetenként és havonta közel 20 százalékkal magasabb számlát eredményezett, ami nagyjából semlegesíthette a kormány által tavaly bevezetett 20 százalékos rezsicsökkentést. Az éves elszámolás alkalmával persze ezt az összeget figyelembe vették, de közben a szolgáltató kamatoztathatta az összeget, a lélektani hatásról nem is beszélve. A 61 496 fogyasztó (az E.ON gázfogyasztóinak 11 százaléka) közül mindössze 5,6 százalék fordult az E.ON-hoz a turpisság miatt – írja az MNO.
A teljes cikk itt olvasható. Fotó: MNO
Facebook
Twitter
YouTube
RSS