Számos példa van rá, hogy az Orbán-kormánynak vissza kellett vonnia döntéseket, amiket be akartak vezetni. Ez is erre lesz példa, mert ilyen az Európai Unióban nem létezik – nyilatkozta a reklámadóról Andreas Rudas, az RTL Klub igazgatóságának elnöke a Forbesnak. Nemcsak azért lesz ez így szerinte, mert veszteségessé tesznek egy jól működő céget, hanem mindenekelőtt azért, mert ez a sajtószabadság kérdése is. “Kizárt dolog, hogy egy független médiacéget azért, mert nem tetszik nekik, kikényszeríthessenek az országból. Éppen ezért ez nemcsak az RTL Klub ügye, hanem nemzetközi ügy is. Már reagált az EU, az Európai Parlament, a budapesti amerikai nagykövetség és az EBESZ is” – fogalmazott.
A reklámadó szerinte nem csak pénzügyi kérdés, még akkor sem, ha a kiváltó ok valóban pénzügyi. “Egy tőzsdei cég nem fogadhatja el, hogy a bevételének 40 százalékát be kell fizetni adóként. Nekünk ez ellen küzdenünk kell, ha kell, sokáig” – mondta.
“Mi nem politizálunk, és nem filozofálunk azon, hogy miért csinálja ezt a kormány. Minket ez nem érdekel. Egyszerűen azt mondjuk, hogy ez a törvény abszurd és rendkívül káros” – állítja Rudas. Szerinte a reklámadóval nemzetközileg Magyarország nehéz helyzetbe kerül, munkahelyeket és egy jól működő céget tesznek tönkre. Sérülni fog a reklámpiac is, ami nemcsak a médiacégeknek fontos, hanem a teljes gazdaságnak is, hiszen serkenti a fogyasztást.
“Van még egy dolog, ami nagyon fontos. Nekünk nemzetközi beszámolási kötelezettségünk van. A nemzetközi befektetői közösség pedig figyel erre, és a jövőben háromszor, négyszer, ötször meg fogja gondolni, hogy Magyarországra hozza-e a pénzét, egy olyan országba, ahol egy kormány ilyen dolgokat csinál” – tette hozzá.
A cégnek mégis semmiféle terve nincs arra, hogy feladja a magyarországi üzletét – állítja. Mint mondta, “ez egy olyan vagyonelem, amelyet 1997 óta szisztematikusan építettünk. Hosszú távú befektetők vagyunk.”
VG Online – Forbes
Facebook
Twitter
YouTube
RSS