A tervezett reklámadó bevezetése a sajtószabadság végét jelentené Magyarországon – mondta az RTL Group (RTL Csoport) kelet- és délkelet-európai tevékenységéért felelős vezetője a Handelsblattnak. „Attól kezdve, hogy keresztülviszik ezt az adóztatást, nincs többé sajtószabadság Magyarországon” – mondta Andreas Rudas a német üzleti lap pénteki számában megjelent beszámoló szerint. Az RTL Klub országos kereskedelmi televíziót üzemeltető RTL Magyarország anyavállalatának régiós vezetője hozzátette: a tervezett reklámadó „kísérlet arra, hogy diktatórikus intézkedések nélkül korlátozzák a sajtószabadságot”. Megjegyezte: „nem fordulhat elő, hogy ne legyen független sajtó egy Európa közepén fekvő országban”.
Andreas Rudas úgy vélte, hogy a tervezett adóteher „egyértelműen az RTL-t célozza”. A társaság azonban nem tér ki a konfliktus elől és nem kíván megválni magyarországi érdekeltségétől – mondta a luxembourgi központú, a német Bertelsmann többségi tulajdonában álló RTL Csoport térségi vezetője, kiemelve, hogy „eszünk ágában sincs elhagyni Magyarországot”.
Illusztráció: PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS