Tom Hanks Pénznyelője óta nem készült el valami a városban annyira lassan, mint a 4-es metró, de végre tegnapelőtt reggel 9-kor begördült a kelenföldi végállomásra egy szerelvény, amely ezúttal már két utast: Orbán Viktort és Tarlós Istvánt szállítmányozta.
DEZSE – Pesti Mese/Nulla6egy Facebook-csoport
Az offshore bankolással, a mutyi-kultúrával és a választási kampánnyal közeli rokonságban álló metró-projekt ugyan ezzel nagyjából véget ért, de szeretnénk megnyugtatni a főállásban kurvaanyázókat, hogy 1: még simán lerobbanhat, 2: rengeteg érdekes városfejlesztés zajlik még a városban, amit szívből lehet gyűlölni.
A metró egyébként köszöni, jól érzi magát, az aluljárók és a peronok tágasak, a dizájn modern, de nem a tipikus értelmetlen kortárskamu, és ami a legjobb benne, hogy két napig teljesen ingyen kipróbálható. Ennek okán egyébként tele is van az egész – boldog-boldogtalan megy át a Keletitől Budára, még akkor is, ha épp semmi keresnivalójuk nincsen ott. Érdemes azonban óvatosnak lenni, mert az új vonalat elárasztották a mobiltelefonnal és iPaddel szelfizők, akik egy rejtélyes hivatástudatból kifolyólag épp most zúdítják rá metróban készült arcképeiket az Instagramra. Szegény Insta, mi veled vagyunk. De jó hírünk is van, ami a perelni vágyóknak szól: ha sokat mászkálnak ma az új metróban, akkor tuti rajta lesznek valakinek a facebook fotóján, amiért már simán be lehet egy csomó pénzre perelni az illetőt. Ez mondjuk elég parasztság lenne, és nem is tippnek szántuk.
De vissza még egy kicsit a dizájnhoz: az állomások leginkább a a a Gyűrűk Urából ismert Mória bányáira reflektálnak, de lángoló démon nélkül (ellenőr viszont lesz), sok helyen pedig a dekor teljes hiányával, és az ebből adódó szürke felületekkel találkozhatunk. Meglepő módon ez egyáltalán nem zavaró, a hivatalos magyarázat szerint ez nem csak egy állomás, hanem egy közösségi tér is egyben, amelyet majd a járókelőknek kell a képzelőerejük megerőltetésével feltölteni tartalommal. Ahol van dísz, az viszont frankó: vannak pixelpolipok, Kodály Zoltán: Psalmus Hungaricus c. oratóriumát idéző mozaikba rejtett hangjegyek, és mérnöki pontossággal belőtt reflektorok.
Na de lássuk mi közlekedik errefelé: a 4-es számmal ellátott 80 méter hosszú Alstom szerelvények Kelenföld és Keleti pályaudvar között közlekednek, az elkészült alagút 7,5 kilométer hosszú, 10 állomásból áll, átmérője pedig 5,2 méter. A legoptimistább tervek szerint ezeket vezető nélkül közlekednek majd, amiben ugyan nem bízunk még annyira, de talán bevállaljuk, ha emiatt például Koppenhágához hasonlóan egész éjjel tudnak majd működni.
video: kozmi
Facebook
Twitter
YouTube
RSS