A Shell külsős partnere, egy szállító cég cserélte össze az üzemanyagokat a múlt hétvégén, a csere már az üzemanyag felvételekor, a depóban megtörtént; szerdáig több, mint 500-an jelezték, hogy rossz üzemanyagot kaptak – olvasható a Shell honlapján megjelent közleményben.
A fuvarozó cég gépkocsivezetője az üzemanyag tankerekbe történő betöltésekor hibásan rögzítette, hogy a tanker mely rekeszébe került benzin és mely rekeszébe dízel üzemanyag, így következhetett be az, hogy a töltőállomás benzintartályába dízelt, míg dízeltartályába benzint fejtettek az azokban lévő aktuális készletre. A 2019. szeptember 20-i szállítás során a Shell megbízásának megfelelően ráadásul azonos mennyiségű benzint és dízelt szállítottak ki a töltőállomásra. Az eltérő mennyiségű benzin és dízel esetén a hiba akár betöltéskor, akár lefejtéskor könnyebben azonosítható lett volna
– jegyezték meg.
A tévedés csak a Füredi úti benzinkutat érintette, itt a teljes mennyiséget lefejtették, így sem előtte, sem utána más töltőállomásra nem került felcserélt üzemanyag
– írták.
Az üzemanyagok cseréjét hétfőn igazolta a hatósági laborvizsgálat. A Shell a fuvarozó céggel együtt a teljes szállítási folyamatot áttekinti és a szükséges intézkedéseket megteszi annak érdekében, hogy az ilyen jellegű hibákat kiszűrje
– szögezték le. Elrendelték például, hogy egy tankerre különböző üzemanyagokból nem lehet azonos mennyiséget tölteni, mivel így könnyebben kiderülnek a hasonló hibák. Arra kérték egyúttal a fuvarozó partnereket, hogy még jobban ügyeljenek a szabályok betartására, és jelezzék, ha újabb lehetőséget találnak a biztonság erősítésére. Azt is kezdeményezte a cég fuvarozó partnereinél, hogy egyéb lehetőségeket is vizsgáljanak meg, amelyekkel a kiszállítás biztonságosabbá tehető.
A Shell az üzemanyag felcserélése miatti panaszokat kivizsgálja, és megtéríti a jogos igényeket
– olvasható a közleményben.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS