Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a fővárosi önkormányzat és a Mol-csoport – a dokumentumot Tarlós István főpolgármester és Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója írta alá pénteken Budapesten.
Az aláírást megelőzően Tarlós István azt mondta, hogy elsősorban a közlekedés és a környezeti problémák kezelésének területén tudnak együttműködni. A tömegközlekedést érintve az elektromos buszok területén meg kívánják fontolni, hogy milyen mértékű és volumenű együttműködésre lesznek képesek. Továbbá elindult a gondolkodás egy nagy volumenű elektromosjármű-töltőállomásrendszer kialakítása érdekében – emelte ki a főpolgármester. Közölte, az energetika terén is terveznek együttműködést, mert Budapest energiahatékonyságát növelni kell, és ehhez például az épületállomány energetikai felmérését és az energia fogyasztás optimalizálást el kell végezni. Ezt a Mol nélkül nagyon nehezen tudnák megtenni – mutatott rá Tarlós István.
A jelentős feladatok között sorolta még azt, hogy a budapesti energiatermelési, használati és hasznosítási tervet közösen akarják elkészíteni, valamint fontolgatják a közös részvételt nemzetközi kutatásokban. Tarlós István azt mondta: az együttműködést az előbbieknél szélesebb körre is kiterjesztenék, generális együttműködést terveznek a Mollal, és példaként említette a kultúra és a sport támogatásának kérdését is. Hernádi Zsolt szövetségre lépésnek nevezte a megállapodás megkötését, és azt mondta, hogy ez a szövetség egyetlen közös érdeken alapszik: “együtt akarjuk jobbá tenni Budapestet”.
A megállapodás lehetőségen jelent arra, hogy kicseréljék a tapasztalataikat és “amennyire lehet, egy irányba gondolkozzunk”
– hangsúlyozta. A környezeti terhelésről való közös gondolkodás kapcsán kitért arra, hogy a Mol autómegosztó hálózata, a Mol Limo háromszáz autója öt hónap alatt már 700 ezer kilométert futott. Kérdésekre válaszolva elmondta, hogy a megállapodás keretében a következő három hónapban részletes terveket dolgoznak ki az egyes területekre. A Mol Bubi kapcsán Hernádi Zsolt arról beszélt, hogy szükség van a rendszer további fejlesztésre, szerinte “nem ördögtől való”, hogy elektromos rásegítésű kerékpárokat is elérhetővé tegyenek.
Ma Budapesten körülbelül 1500 kerékpár van a Mol Bubi közösségi kerékpármegosztó rendszerben. Esős napokban több százan, jó időben, turistaszezonban több ezren is használhatják ezeket a kerékpárokat – mondta el. Hernádi Zsolt közölte azt is, hogy a Mol Limo rendszerében ma 100 elektromos és 200 benzines személyautó fut Budapesten, 2020 végéig az elektromosjármű-töltőállomáshálózat fejlesztésével le kívánják cserélni az állomány nagy részét elektromos autóra.
Tarlós István kérdezték arról is, hogy a Fővárosi Közgyűlés szerdán felkérte: a Lánchíd, a várhegyi alagút és a Clark Ádám tér egyidejű felújítása érdekében kezdeményezzen tárgyalásokat a kormánnyal a hiányzó források biztosításáról. A főpolgármester azt közölte: pénteken egyeztettek az ügyben egy kormánytaggal, aki biztató támogatást helyezett kilátásba. A Fővárosi Közgyűlés május 30-án 23 igen szavazattal, egy tartózkodás mellett hagyta jóvá a főváros és a Mol közötti megállapodást, amely értelmében az együttműködés legfontosabb területe a közlekedés, illetve az ahhoz kapcsolódó környezeti szempontok – mint a károsanyag-kibocsátás csökkentése vagy a levegőminőség javítása – lehető leghatékonyabb érvényre juttatása.
A dokumentum érinti a fenntartható közlekedésfejlesztés és a hatékonyabb energiafelhasználás, továbbá a gyalogos, a kerékpáros valamint a közösségi közlekedés területén kialakítható együttműködési lehetőségeket. A stratégiai megállapodásban meghatározott területek nem korlátozódnak kizárólag a közlekedési és környezetvédelmi kérdésekre, hanem szerepet kapnak benne szintén nagy jelentőséggel bíró egyéb társadalmi kérdések is, így például az innováció ösztönzése, a helyi gazdaság versenyképességének támogatása, az új, vagy megújuló közösségi terek létrehozása, továbbá új sporttámogatási rendszer kidolgozása.
MTI; Vezető kép: Horváth Péter Gyula/ PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS