Sokan tévesen azt gondolják, hogy ha a légitársaság felkínált egy másik járatot, vagy a törölt járat utasait elhelyezte egy szállodában, akkor már minden kötelességének eleget tett – írja szombati cikkében a Magyar Nemzet.
Bolyki Anikó, a légitársaságok szolgáltatásával kapcsolatos panaszok érvényesítésére szakosodott Flight Refund ügyvezetője szerint azonban, ha a légitársaság felelős a késésért, a járattörlésért, vagy túlfoglalás miatt megtagadja a beszállást, ezeken felül is jár kártérítés. A légi járatok törlése, három órát meghaladó késés vagy a beszállás megtagadása esetén 250-600 euró (77 500-186 000 forint) kártérítés jár, ha a légitársaság hibázott, ám a fogyasztói jogokkal és a kártérítés lehetőségével a legtöbb utas nincs tisztában. A Flight Refund adatai szerint a jogosultak kevesebb mint egy százaléka dönt úgy, hogy él kártérítési jogával. Ha ismerik is jogaikat az utasok, a nehézkes és drága jogi procedúra, a légitársaság székhelyéhez igazodó nemzetközi jogi ügyintézés, az alátámasztó információk begyűjtése mind eltántorító tényező – mondta Bolyki Anikó.
Forrás: MTI
Fotó: planehunter.com
Facebook
Twitter
YouTube
RSS