Új részletek derültek ki az ügyészség Marseille-ben tartott sajtótájékoztatóján a Germanwings-gép katasztrófájáról. A szakértők megállapították, a másodpilóta szándékosan zuhant le a géppel, a fekete doboz hangfelvételén egészen a becsapódásig hallatszik a másodpilóta lélegzése, sóhajtása, tehát életben volt az utolsó pillanatig. A gép utasai csak az utolsó pillanatban fogták fel, mi történt…
Kiderült: a másodpilóta maradt a pilótafülkében, miután a kapitány kiment a vécére. A másodpilóta ezután átvette az irányítást a gép felett, majd szándékosan megnyomta azt a gombot, ami zuhanásba vitte a repülőt. Amikor a kapitány vissza akart menni, akkor nem nyitotta ki neki az ajtót, és nem válaszolt. Nem reagált a földi irányítás többszöri megkeresésére sem. Akkor sem lépett, amikor bekapcsolt a föld közelségét jelző vészjelzés.
Az ügyészség szerint úgy tűnik, az volt a szándéka, hogy megsemmisítse a gépet. A fekete doboz hangfelvételén egészen a becsapódásig hallatszik a másodpilóta lélegzése, sóhajtása, tehát életben volt az utolsó pillanatig. Az ereszkedés kezdetétől pedig semmit nem szólt. Az ügyészség szerint a gép utasai csak az utolsó pillanatokban fogták fel, mi történik, akkor kiáltásokat lehetett hallani. Szándékos emberölés történhetett, ugyanakkor a másodpilótát nem hozták összefüggésbe terrorszervezetekkel.
A marseille-i ügyészség elmondta, hogy megvan a becsapódás előtti utolsó 30 perc leirata. Mindkét pilóta német állampolgár volt. A 28 éves másodpilótát Andreas Lubitznak hívták, Montabaur német városban élt. Az ügyész azt mondta, nem ismerik a férfi vallási irányultságát, de nem gondolja, hogy ebbe az irányba kellene elindulni. A nyomozás most arra koncentrál, hogy feltérképezzék a férfi környezetét. A Facebookon viszont már olyan oldal is létrejött azóta, amin az Iszlám Állam hősének nevezik a másodpilótát.
Lubitz korábban 630 órát repült a Lufthansa szóvivője szerint, és 2013 szeptembere óta dolgozott a cégnél. A kapitánynak, Patrick S.-nek tízéves tapasztalata és több mint 6000 repült órája volt Airbusszal.
Az Airbus A320-as gép hétfőn délelőtt jó időjárási körülmények közt repült rutinútvonalon, amikor 10 óra 30 perckor elkezdett folyamatosan veszíteni a repülési magasságából, és tízperces ereszkedés után az Alpok szikláinak ütközött. Olyan erővel csapódott be, hogy a gép apró darabokra hullott szét. A gépen 144 utas és hatfős személyzet volt, mindenki meghalt.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS