A Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartozó plakátcég, a Publimont tavaly 1,8 milliárd forint nyereséget termelt. A pénz nagy részét osztalék formájában ki is fizették a tulajdonosoknak. A kormányváltást követően több állami cég köztéri reklámjainak többsége a Publimont felületein jelent meg – adta hírül az Index.
A tavalyi évet is komoly nyereséggel zárták azok a köztéri reklámokkal foglalkozó cégek, amelyek Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartoznak – derül ki az Index által megismert cégbírósági dokumentumokból. A jogszabályok szerint a cégeknek május végéig kell benyújtaniuk a tavalyi évről szóló pénzügyi beszámolóikat, a Publimont és a Mahir Cityposter gazdálkodásáról szóló adatok már most is elérhetők a Fővárosi Cégbíróságon. A társaságok ugyanis márciusi közgyűléseiken elfogadták a tavalyi évről szóló beszámolóikat, ezek részleteit így be is nyújtották a cégbíróságnak.
1,8 milliárdos nyereség
A Publimont Hirdetésszervező Kft. március elsején taggyűlés nélkül, írásbeli határozattal fogadta el a 2012-re vonatkozó mérlegbeszámolót. Eszerint a társaság adózott eredménye 2012-ben 1 milliárd 881 millió 561 ezer forint volt. Ez jelentős növekedést jelent a korábbi évekhez képest, a Publimont nyeresége 2011-ben 1 milliárd 54 millió forint, 2010-ben csak 340 millió forint volt. A 2009-es évet pedig veszteséggel zárta a cég. A társaság arról is döntött, hogy a nyereségből 1 milliárd 880 millió forintot osztalékként kifizetnek a tagok részére. A nyereségből maradó 1,5 millió forint az eredménytartalékba került.
Megtalálták az állami cégek
Tavaly előtt az Origo írt arról, hogy az elmúlt években több állami cég és intézmény köztéri reklámjainak egy jelentős része a Publimont felületein jelent meg. Ezt azonban nem könnyű kimutatni: az állami cégeknek kötelező ugyan közzétenniük, hogy mire költik a közpénzt, a reklámpiacon azonban bevett gyakorlat, hogy nem közvetlenül a plakáthelyek tulajdonosaival kötnek szerződést, hanem úgynevezett médiaügynökségeken keresztül intézik a hirdetéseket. Az ügynökségeknek már nem kell közzétenniük, hogy kikkel szerződnek, így elvileg nem lehet nyomon követni a köztéri reklámokra költött állami pénzek útját.
Az Origo birtokába került adatbázisokból az derült ki, hogy amíg 2009-ben az állami hirdetők elosztva jelentek meg több cég felületein, addig 2010 után ezek az arányok felborultak, és túlnyomórészt a Publimont kapja ugyanezen hirdetők a plakátjait. Például 2009-ben a Szerencsejáték Zrt. összes óriásplakátjának még csak 6-8 százaléka jelent meg a Publimontnál, addig a listák szerint 2010-ben az óriásplakát közel fele, 2011-ben pedig legalább 97 százalék került ki a cég felületeire. Szerencsejáték Zrt. ráadásul a korábbi évekhez képest jóval többet is költött köztéri reklámokra. Hasonló folyamat figyelhető meg a Magyar Villamos Művek, a Magyar Turizmus Zrt. esetén is.
Jutalmat fizetett Simicska
A Mahir Cityposter március 19-i közgyűlésen szintén megtárgyalta a tavalyi évről szóló pénzügyi beszámolóját. Az ülésen többek között Simicska Lajos is jelen volt. A cégbírósághoz benyújtott iratok ugyan nem tartalmaznak a gazdálkodásról szóló adatokat, számokat a jegyzőkönyvből azonban arra lehet következtetni, hogy sikeres évet zárhatott a cég. A jelenlévők úgy döntöttek, hogy a nyereségből osztalékot fizetnek, a két ügyvezetőnek (Kovács István és Fonyó Károly) pedig jutalmat, és 5 százalékos fizetésemelést ítéltek meg. A jegyzőkönyv szerint a jutalmak kifizetésre a taggyűlés Simicskát hatalmazta fel.
A társaságnak a Simicska érdekeltségébe tartozó Mahir Zrt. és EuroAWK kft a tulajdonosa. Utóbbi cég vezetője Fonyó Károly, aki jó viszonyt ápol Simicskával. A főként a hirdetőoszlopairól, illetve kisebb óriásplakát helyeiről ismert Mahir Cityposter felületein sok állami hirdetés jelent meg a kormányváltást megelőző időszakban is. A cég 2011-ben 119 millió, 2010-ben 60 millió forint nyereséget termelt.
A teljes cikket az Indexen olvashatják.
Fotó: origo.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS