Dönthetnek a római-parti védmű nyomvonaláról a Fővárosi Közgyűlés szerdai rendkívüli ülésén a képviselők, miután várhatóan megtárgyalják az ügyben felkért szakmai testület által elkészített javaslatokat. Az egyik megoldás szerint a védvonalat a Duna-parti sávban, a kerítésekhez igazodó nyomvonalon tervezik megépíteni, a másik javaslat a Nánási út-Királyok útja nyomvonalat csak hullámtéri kiegészítő védelemmel, azaz kettős védelemmel tartja mérlegelhetőnek.
A Tarlós István főpolgármester, Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes, Bús Balázs (Fidesz-KDNP) III. kerületi polgármester és Riz Levente (Fidesz-KDNP) XVII. kerületi polgármester, tanácsnok által jegyzett – a budapest.hu oldalon pénteken közzétett – előterjesztés szerint a szakmai grémium kedden nyújtotta be anyagát a városvezetésnek. Egyhangú állásfoglalás nem született, de a többség a védvonalat a Duna-parti sávban, a kerítésekhez igazodó nyomvonalon javasolja továbbtervezni. A szakmai testület kisebbségi javaslatában a Nánási út-Királyok útja nyomvonalat csak hullámtéri kiegészítő védelemmel, azaz kettős védelemmel tartja mérlegelhetőnek.
Az előterjesztésben emlékeztettek, hogy a Fővárosi Közgyűlés 2017. szeptember 27-ei ülésén Bús Balázs javaslatára döntést hozott arról, hogy a tervező készítsen szakértői anyagot a Római-parton a kerítésekhez közeli nyomvonalváltozat megvalósíthatóságáról. Tarlós István tavaly novemberben – tekintettel arra, hogy a budapesti beruházások körében általában nem tapasztalható mértékű viták bontakoztak ki a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmi rendszer legjelentősebb, a Dunával párhuzamosan mintegy 3,5 kilométer hosszan kiépítendő védműszakasz nyomvonalával kapcsolatban – egy többlépcsős szakmai konzílium megrendezését tartotta tanácsosnak. A grémium munkájában való részvételre felkérést kaptak a vízügyi és néhány járulékos szakma jeles képviselői. A cél az volt, hogy a konzultáció eredményeképpen megfogalmazott szakmai javaslattal, őszinte, elfogulatlan szempontok alapján megkönnyítsék a Fővárosi Közgyűlés végleges döntését a védmű nyomvonaláról.
Forrás/fotó: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS