Újabb holttesteket találtak kedden a Dunában: egyet a Fejér megyei Kulcsnál, egyet pedig a búvárok emeltek ki a roncsból a Margit híd lábánál. A legfrissebb hírek szerint pedig Ráckevénél is találtak egy holttestet; az azonosítás még tart. Szerdán hajnalban indulhat el Komáromból Budapestre a Clark Ádám úszódaru.
Nyilatkozott az M1 Híradónak a mentésben résztvevő búvárcsapat vezetője, aki azt mondta: a keddi volt az eddigi legnehezebb merülésük. Úgy írta le a búvárok helyzetét, hogy az erős sodrás miatt olyan, mintha 140 kilométer/órás szélben teljesen vakon dolgoznának, miközben éles vasdarabok lógnak mindenhol. Az M1 Híradónak nyilatkozott a mentésben résztvevő búvárcsapat vezetője, aki azt mondta:
sosem látott összefogás van a mentésben résztvevők között, annak ellenére, hogy extrém körülmények között tudnak csak dolgozni.
Délután a Fejér megyei Kulcsnál emelték ki a Dunából egy dél-koreai férfi holttestét, ő is a hajóbaleset egyik áldozata. Nem sokkal később pedig Ráckevénél is találtak egy holttestet, az azonosítása jelenleg is tart. Ha kiderül, hogy ő is a hajón utazott, akkor már 12-re emelkedik a hajóbaleset áldozatainak száma, miután hétfőn szintén kiemeltek egy áldozatot a búvárok, egy másikat pedig a Bács-Kiskun megyei Hartánál találtak meg.
A belügyminiszter a nemzetbiztonsági bizottságban értékelte a hajóbaleset utáni mentést, amit gyorsnak és szakszerűnek nevezett. Pintér Sándor hangsúlyozta: jó az együttműködés a dél-koreai kormánnyal, a nagykövetségükkel és a búvárjaikkal is; elfogadják, hogy nem szabad bemenni a hajótestbe.
Szerdán hajnalban indulhat el Komáromból Budapestre a Clark Ádám úszódaru, amelynek segítségével a felszínre tudják majd hozni az elsüllyedt Hableányt. A búvárok már kedden is egész nap dolgoztak az előkészületeken: olyan pontokat kerestek a hajóroncson, amelyhez rögzíthetik majd a daru drótköteleit – hangzott el az M1-en.
A Clark Ádám úszódaru 200 tonna teherbírású, a rajta lévő gém 45 méter hosszú. Jelenleg Komáromban várakozik, eddig a magas vízállása miatt nem tudott elindulni Budapest felé. A Margit hídig ugyanis hét híd alatt kell áthaladnia. A tervek szerint ez a jármű fogja kiemelni az elsüllyedt Hableány turistahajó roncsait a Dunából. A jármű felkészítése így már hétfő óta folyamatosan zajlik; csak a gém leengedése több, mint fél napot vett igénybe. A darut üzemeltető cég egyik vezetője az M1-nek azt mondta: a csaknem 60 tonna súlyú Hableányt tovább nehezíti a hajótestbe beáramlott víz. A kiemelésnél pedig a legfontosabb cél az, hogy közben ne törjön ketté a roncs. A Margit hídnál kedden is folyamatosan merültek a búvárok. Az áldozatok felszínre hozása mellett a szakemberek azon is dolgoztak, hogy mire a Clark Ádám úszódaru megérkezik, már minden készen álljon a kiemeléshez.
A kilenc méter mélyen fekvő roncs helyzetét emellett a külföldről érkezett szonár által rögzített felvételek is segítik felmérni – erről beszélt az M1 Híradónak az Ipari Búvárok Országos Szövetségének az elnöke. Vámos Antal hangsúlyozta: a merülő búvároknak körbe kell járni a roncsot és pontosan megvizsgálni, hogyan helyezkedik el, viszont az, hogy az oldalára dőlt, sokat nehezít a helyzeten. A munkálatokat nehezíti a Duna vízállása is. A folyó ugyanis a szerdai baleset óta is folyamatosan áradt, végül szombaton délután tetőzött a fővárosban, csak ezután kezdett el apadni. Az előrejelzések szerint a szakemberek dolga a következő napokban sem lesz könnyebb, hiszen a meleg időjárás hatására a magasan lévő vízgyűjtőkőn elindult hóolvadás, így lassulni fog az apadás üteme – ezt közölte az Országos Vízügyi Főigazgatóság.
Forrás: PS/Híradó
Facebook
Twitter
YouTube
RSS