Keddre ígértek vizsgálati eredményeket a Pillangó utcai metróbalesetről Tarlós Istvánnak – ezt a főpolgármester mondta az Origónak. Egyúttal kiemelte, hogy a 3-as és a 4-es metró utóbbi időben történt problémái más fajsúlyú ügyek, és alaptalan azt a látszatot kelteni, mintha a budapesti metró veszélyes lenne.
Tarlós „szerény és főként labilis” magyarázatnak tartja a BKV beszámolóját, hogy az Örs vezér térről érkező szerelvény a sínekre fagyott falevelek miatt csúszott neki a másik, álló kocsisornak.
Télen hideg van, erre azért kár egy balesetet fogni egy olyan komoly üzem esetében, mint a metró. Kötött pályás a HÉV és a villamos is, mégsem halljuk, hogy egymásba rohannának néhány fagyott falevél miatt
– mondta.
Tarlós István hangsúlyozta, nem tudni, hogy emberi mulasztás vagy a fékberendezés hibája okozta a balesetet, de ha utóbbi, azt nem a mostani városvezetésen kell számon kérni. Az Alstom szerelvényeket ugyanis még 2005-ben és 2006-ban rendelte a BKV.
A főpolgármester arra is kitért, hogy értelmetlen összemosni a 4-es és a 3-as metró utóbbi időben felmerült problémáit, mert teljesen más fajsúlyú ügyek – felesleges olyan látszatott kelteni, mintha a fővárosi metró egésze valami veszélyes üzem lenne. Kérdésre válaszolva elmondta, hogy ő nem állíthatja le a 2-es metrót, ez a BKV hatásköre, a Metróért Egyesület levelére pedig azért nem válaszolt, mert bokatörését pihentette otthon, és az csak hétfőn délben jutott el hozzá. Az egyesület a levélben figyelmeztetett az Alstom fékrendszerek hibáira.
origo.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS