Nem egy mindenhonnan elcsapott, sértődött, bezárt múzeumot kegyelemből igazgató közgazdász fogja meghatározni egy diszkógömbös, Tütü nevű night-clubból, mi legyen a budapesti közlekedésfejlesztéssel, ezt mondta Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján Vitézy Dávidról.
Kemény kritikát fogalmazott meg Tarlós István főpolgármester Vitézy Dáviddal kapcsolatban. A pénteki sajtótájékoztatón a következőket fogalmazta meg az egykori BKK-vezérről:
„Nem egy mindenhonnan elcsapott, sértődött, bezárt múzeumot kegyelemből igazgató közgazdász fogja meghatározni egy diszkógömbös, Tütü nevű night-clubból, mi legyen a budapesti közlekedésfejlesztéssel”
Az Index videója az ominózus véleménynyilvánításról.
A főpolgármester mindezt azután reagálta, hogy egy nappal korábban Vitézy Dávid a holland nagykövettel közösen értékelte ki a főváros közlekedésének irányát.
Tarlós a pénteki eseményen azt is közölte, hogy Vitézyt nem ő akarta anno kinevezni a BKK élére és nem ő akarta elküldeni onnan; sőt, ő kérte, hogy mindenképp kapjon állást.
Tarlós a napokban kiszivárgott főpolgármesteri utasításról elmondta, hogy az nem klasszikus értelemben vett utasítás, ez hibás kifejezés, inkább a kollektív felvetésekre használják. Közölte, hogy több történt, mint kiszivárogtatás, a papírt valaki kilopta a városházáról. Az is probléma a főpolgármester szerint, hogy tartalmát átértelmezik, arról ugyanis megfeledkeznek a tudósítások, hogy nincs döntés az ügyben, visszatérnek a témára. Sőt, nem található benne sehol visszafejlesztés.
Kijelentette azt is, hogy a választási programjában azt ígérte, fejlesztik a kerékpáros közlekedést. Ennek megfelelően 37 kerékpáros beruházás történt 2010 és 2015 között, és 2016–2019 között további 26 fejlesztés várható. Hozzátette: 2010-ben nem káoszt ígért, a kerékpárosok és az autósok közös érdeke, hogy rend legyen. Ezért vizsgálják felül a terveket most, de visszautasítja a hamis vádakat, hogy visszafejlesztés történne – olvasható az Index tudósításában.
A 3-as metró felújítására áttérve a főpolgármester közölte: a kormány a napokban 135 milliárdra emelte a felújítási keretet, és az illetékes miniszter benyújtja a projektet uniós támogatásra. Emellett fontosnak tartja a főpolgármester azt a kormányhatározatot is, hogy akkor is lesz forrás a felújításra a költségvetésből, ha az unió csak részben támogatja vagy elutasítja a támogatási igényt. Ez Tarlós szerint azt jelenti, hogy a kormány átérezte a 3-as metró felújításának fontosságát.
Tarlós István ismételten azt mondta: a beruházás azért nem kezdődhetett el 2015 előtt, mert a korábbi városvezetés olyan mértékben eladósította a BKV-t, hogy az csak az állami tartozásátvállalás után vált ismét hitelképessé. Emellett az előző városvezetés 20 évében egyszer sem merült fel az 1976-ban átadott metró felújítása, pedig arra nagyobb szükség lett volna, mint az új 4-es vonal megépítésére – tette hozzá. Felidézte továbbá, hogy korábban új szerelvények vásárlását javasolta a vonalra, ugyanakkor kormányhatározat döntött a meglévő metrószerelvények felújításáról, ami 30 milliárd forinttal olcsóbb megoldás.
Tarlós István a metró pótlásról a felújítás alatt azt mondta, a szolgáltatás megrendelése helyett új buszok vásárlását tartaná ideálisnak, azonban ebben a kérdésben is a kormány hozza meg a végső döntést. Megjegyezte, reményei szerint novemberben megkezdődhet a beruházás.
A tájékoztatón kiderült, hogy a római-parti árvízi védműnek 2016 novemberében elindul a kivitelezése, és 2018 végéig teljesen elkészülnek vele. A beruházás 10 milliárd forintos uniós támogatást kap.
Forrás: MTI/Index
Fotó: csepel.info
Facebook
Twitter
YouTube
RSS