A hónap végén távozik a MÁV-Start éléről, és egyben elhagyja a MÁV-csoportot Zaránd György – értesült iparági forrásokból a Napi Gazdaság. Utódja Csépke András, a személyszállító vállalat jelenlegi üzemeltetési igazgatója lehet.
Távozik a MÁV-Start vezérigazgatói székéből, és egyben elhagyja a MÁV-csoportot Zaránd György – tudta meg a Napi Gazdaság iparági forrásokból. Zaránd 1973 óta dolgozik a MÁV-nál, nevéhez a szakmai közvélemény az IC+ programot kapcsolja. Mint a Gépészet leányvállalat vezetője, 2011-ben kezdeményezte, hogy Szolnokon, a szintén általa felfuttatott, központi szerepet játszó járműjavító telepen saját fejlesztésű és gyártású, korszerű, nagy sebességű, a nemzetközi forgalomban is bevethető vasúti személykocsik gyártását kezdjék meg. A sorozatgyártás előkészítése jelenleg is zajlik, s a tervek szerint a jövő évben kezdődhet meg. Remélhetően a kezdeményező, a hazai IC+ program „atyja” távozásával nem hiúsul meg a sorozatgyártás.
Zaránd György, aki október 1-jén lépett a MÁV-Start élére, vérbeli vasutas múlttal rendelkezik. A vezérigazgatói székbe a cég értékesítési igazgatói posztjáról ült át, ahol 2012 novembere óta működött. Az azt megelőző négy éven át az akkor önálló MÁV Gépészet Zrt.-t vezette. Ennek része volt, hogy létre kellett hozni magát a céget, és két leányvállalatát be kellett olvasztani a zrt.-be. Fel kellett lendíteni a vasútijármű-javítást, ennek keretében a legfontosabb feladata volt a szolnoki vasútijármű-javítási telephely újbóli beindítása. Összességében elmondható, hogy 1973, azaz gyakornoki tevékenységének megkezdése óta mindvégig közlekedésmérnökként járműfenntartáshoz kapcsolódó munkákat végzett a nemzeti vasúttársaságnál. Tevékenységét számos alkalommal elismerték, ezek közül kiemelkedik a Baross Gábor-díj 2003-ban és a Magyar Érdemrend lovagkeresztje, amelyet 2014-ben kapott. A lap értesülése szerint utódja Csépke András, a személyszállító vállalat jelenlegi üzemeltetési igazgatója lehet.
Forrás: Napi gazdaság Online
Facebook
Twitter
YouTube
RSS